Upřesnění postupu při vyřizování žádostí o doklady

 

Na základě dosavadních zkušeností vnímáme potřebu připomenout několik zásadních informací, které usnadní celý proces nejen úředníkům magistrátu, ale především žadatelům o doklady, kteří v současné době musí v této záležitosti navštívit Magistrát města Liberec.
Úřední doba Magistrátu města Liberec
- PO + ST - 08.00 - 17.00 hod.
- ÚT + ČT - 08.00 - 16.00 hod.
- PA - 08.00 - 14.00 hod. - každý poslední pátek v měsíci je zavřeno- sanitární den

- SO - 08.00 - 12.00 hod. - občan musí být předem objednán (http: //vs.liberec.cz) bez objednání nelze žádost vyřídit

 

Pokud se žadatel dostaví krátce před koncem úřední doby, může nastat situace, že již nebude odbaven, vyvolávací systém je nastaven tak, aby všichni žadatelé, kterým systém přidělil pořadové číslo, byli vyřízeni - systém automaticky dopočítává maximální možný počet odbavených klientů do konce úřední doby.

Vyřízení občanských průkazů přímo v místě pobytu žadatele
(ve výjimečných případech, s ohledem na zdravotní stav nebo na vysoký věk žadatele)
v poslední době dochází bohužel ke zneužívání této služby, která je výhradně určena pro žadatele, jejichž zdravotní stav nedovolí se osobné dostavit na magistrát k vyřízení nového občanského průkazu. V případě požadavku vyřízení žádostí o nový občanský průkaz přímo v místě bydliště, je nutné se předem objednat (lze i telefonicky), přičemž požadavek je evidován a dle pořadí následně vyřízen. Bohužel, stávající lhůta pro vyřízení je až 3 měsíce, a to z důvodu nejen velkého počtu žadatelů o tuto službu, ale i z personálních a organizačních důvodů magistrátu, a také stále častěji z důvodu zneužívání této služby ze strany žadatelů, kteří nepatří do výše uvedené skupiny žadatelů, pro starší seniory nebo žadatele obtížně pohyblivé, kteří se mohou dostavit na úřad osobně či v doprovodu třetí osoby, nabízíme s ohledem na věk nebo zdravotní stav odbavení bez čekání. Doporučuji se předem objednat buď telefonicky přímo na oddělení dokladů a evidence obyvatel magistrátu, nebo lze přímo po příchodu do budovy Nového magistrátu nahlásit na recepci požadavek mimořádného odbavení.


Kontakty - objednání služby odbavení v místě pobytu či přednostní odbavení
Martina Kohoutová 485 243 728

Monika Prokopová 485 243 737

Mgr. David Fátor 485 243 713
Výše uvedená telefonní čísla lze využít i v případě dotazů k uvedeným informacím.