Rekonstrukce železnice a vlakového nádraží     

 

    

video TV Chrastava  

  


Již několik let se plánuje rekonstrukce a modernizace železniční trati Chrastava – Hrádek nad Nisou. Její počátek je cca 300 metrů před chrastavkou nádražní budovou a konec v Hrádku na státní hranici s Polskem.

V Chrastavě se v nádražní budově zasype dosavadní podchod. Ten se nově (včetně výtahu) vybuduje u autobusové zastávky a povede až do průmyslové zóny. V samotné nádražní budově se oddělí prostor restaurace a v nádražním prostoru se nově vybuduje toaleta pro imobilní. Též se zde zmodernizuje čekárna. Viadukt rozšíří a zvětší podjezd do průmyslové zóny (slouží též k cestě na Barandov a Panenskou Hůrku). Nutno říci, že obě změny, a to jak podchod až do průmyslové zóny, tak modernizace viaduktu, provázela řada složitých jednání a jsem velice rád, že těmto požadavkům bylo vyhověno.

Další výhody modernizace trati popisuje následující výsek toho podstatného ze zprávy tiskového oddělení Správy železnic: „Stavba řeší rekonstrukci kolejiště v železniční stanici Chrastava včetně železničního spodku, rekonstrukci nástupišť pro dosažení výšky hran nástupišť 550 mm a výstavbu přístupových komunikací.
Pro všechna nástupiště bude zřízen bezbariérový přístup výstavbou šikmých přístupových komunikací a výtahů na nástupiště. Nové zastřešení nástupišť nebude zasahovat do volného postranního prostoru průjezdného průřezu. V návaznosti na rekonstrukci nástupišť a přístupových komunikací dojde ke zřízení nového podchodu, který bude prodloužen a vyústěn ve svahu, směrem k průmyslové zóně.
Hlavním přínosem stavby je úspora času při křižování vlaků, zvýšení rychlosti ve staničních kolejí a zrychlení křižování vlaků a zajištění bezpečného a spolehlivého provozování železniční dopravy.
Zpracovává se dokumentace pro stavební povolení. Předpokládáme, že v příštím roce vypíšeme výběrové řízení na zhotovitele stavby. Stavba a její příprava probíhají společně se stavbou Rekonstrukce stanice Hrádek nad Nisou.“


Pro realizaci akce v celém rozsahu bude samozřejmě stěžejní, zda se najde ve státním rozpočtu potřebných cca 1,2 miliardy Kč. Z toho důvodu jsem bezprostředně po jmenování nové vlády písemně oslovil nového ministra dopravy Martina Kupku a předpokládám, že ho spolu s kolegou starostou Hrádku nad Nisou Josefem Horinkou pod vedením hejtmana Martina Půty navštívíme i osobně.
 

Chrastava 20.12.2021 Michael Canov

Článek související:
05.01.2018
Vlakové nádraží projde rekonstrukcí