Rekonstrukce železnice a vlakového nádraží     
 

    
video
TV Chrastava  
  
Již několik let se plánuje rekonstrukce a modernizace železniční trati Chrastava 
– Hrádek nad Nisou. Její počátek je cca 300 metrů před chrastavkou nádražní 
budovou a konec v Hrádku na státní hranici s Polskem. 
V Chrastavě se v nádražní budově zasype dosavadní podchod. Ten se nově (včetně 
výtahu) vybuduje u autobusové zastávky a povede až do průmyslové zóny. V samotné 
nádražní budově se oddělí prostor restaurace a v nádražním prostoru se nově 
vybuduje toaleta pro imobilní. Též se zde zmodernizuje čekárna. Viadukt rozšíří 
a zvětší podjezd do průmyslové zóny (slouží též k cestě na Barandov a Panenskou 
Hůrku). Nutno říci, že obě změny, a to jak podchod až do průmyslové zóny, tak 
modernizace viaduktu, provázela řada složitých jednání a jsem velice rád, že 
těmto požadavkům bylo vyhověno. 
Další výhody modernizace trati popisuje následující výsek toho podstatného ze 
zprávy tiskového oddělení Správy železnic: „Stavba řeší rekonstrukci 
kolejiště v železniční stanici Chrastava včetně železničního spodku, 
rekonstrukci nástupišť pro dosažení výšky hran nástupišť 550 mm a výstavbu 
přístupových komunikací.
Pro všechna nástupiště bude zřízen bezbariérový přístup výstavbou šikmých 
přístupových komunikací a výtahů na nástupiště. Nové zastřešení nástupišť nebude 
zasahovat do volného postranního prostoru průjezdného průřezu. V návaznosti na 
rekonstrukci nástupišť a přístupových komunikací dojde ke zřízení nového 
podchodu, který bude prodloužen a vyústěn ve svahu, směrem k průmyslové zóně.
Hlavním přínosem stavby je úspora času při křižování vlaků, zvýšení rychlosti ve 
staničních kolejí a zrychlení křižování vlaků a zajištění bezpečného a 
spolehlivého provozování železniční dopravy.
Zpracovává se dokumentace pro stavební povolení. Předpokládáme, že v příštím 
roce vypíšeme výběrové řízení na zhotovitele stavby. Stavba a její příprava 
probíhají společně se stavbou Rekonstrukce stanice Hrádek nad Nisou.“
Pro realizaci akce v celém rozsahu bude samozřejmě stěžejní, zda se najde ve 
státním rozpočtu potřebných cca 1,2 miliardy Kč. Z toho důvodu jsem 
bezprostředně po jmenování nové vlády písemně oslovil nového ministra dopravy 
Martina Kupku a předpokládám, že ho spolu s kolegou starostou Hrádku nad Nisou 
Josefem Horinkou pod vedením hejtmana Martina Půty navštívíme i osobně.