Rekonstrukce železnice a vlakového nádraží

video
TV Chrastava
Již několik let se plánuje rekonstrukce a modernizace železniční trati Chrastava
– Hrádek nad Nisou. Její počátek je cca 300 metrů před chrastavkou nádražní
budovou a konec v Hrádku na státní hranici s Polskem.
V Chrastavě se v nádražní budově zasype dosavadní podchod. Ten se nově (včetně
výtahu) vybuduje u autobusové zastávky a povede až do průmyslové zóny. V samotné
nádražní budově se oddělí prostor restaurace a v nádražním prostoru se nově
vybuduje toaleta pro imobilní. Též se zde zmodernizuje čekárna. Viadukt rozšíří
a zvětší podjezd do průmyslové zóny (slouží též k cestě na Barandov a Panenskou
Hůrku). Nutno říci, že obě změny, a to jak podchod až do průmyslové zóny, tak
modernizace viaduktu, provázela řada složitých jednání a jsem velice rád, že
těmto požadavkům bylo vyhověno.
Další výhody modernizace trati popisuje následující výsek toho podstatného ze
zprávy tiskového oddělení Správy železnic: „Stavba řeší rekonstrukci
kolejiště v železniční stanici Chrastava včetně železničního spodku,
rekonstrukci nástupišť pro dosažení výšky hran nástupišť 550 mm a výstavbu
přístupových komunikací.
Pro všechna nástupiště bude zřízen bezbariérový přístup výstavbou šikmých
přístupových komunikací a výtahů na nástupiště. Nové zastřešení nástupišť nebude
zasahovat do volného postranního prostoru průjezdného průřezu. V návaznosti na
rekonstrukci nástupišť a přístupových komunikací dojde ke zřízení nového
podchodu, který bude prodloužen a vyústěn ve svahu, směrem k průmyslové zóně.
Hlavním přínosem stavby je úspora času při křižování vlaků, zvýšení rychlosti ve
staničních kolejí a zrychlení křižování vlaků a zajištění bezpečného a
spolehlivého provozování železniční dopravy.
Zpracovává se dokumentace pro stavební povolení. Předpokládáme, že v příštím
roce vypíšeme výběrové řízení na zhotovitele stavby. Stavba a její příprava
probíhají společně se stavbou Rekonstrukce stanice Hrádek nad Nisou.“
Pro realizaci akce v celém rozsahu bude samozřejmě stěžejní, zda se najde ve
státním rozpočtu potřebných cca 1,2 miliardy Kč. Z toho důvodu jsem
bezprostředně po jmenování nové vlády písemně oslovil nového ministra dopravy
Martina Kupku a předpokládám, že ho spolu s kolegou starostou Hrádku nad Nisou
Josefem Horinkou pod vedením hejtmana Martina Půty navštívíme i osobně.