Chrastavské listy č. 2007/1

Investiční akce v závěru roku 2006
Na samém konci roku 2006 došlo k pohybu v následujících investičních akcích:

“Hotel Praha” v Nádražní ulici
Přesně po sedmi letech se “probudilo” Ministerstvo pro místní rozvoj a 22. 11. 2006 nám odeslalo žádost o zaslání řady podkladů na akci v hodnotě 13,5 mil. Kč, na kterou byla poskytnuta státní dotace ve výši 5,8 mil. Kč, které jsme dosud údajne nezaslali. Požadované podklady jsme ministerstvu odeslali, ovšem zároveň s kopií dopisu odeslaného na ministerstvo již 22. 11. 1999, který dokazuje, že požadované doklady leží na ministerstvu již 7 let (pokud se ovšem neválí ztracené kdesi uprostřed skládky komunálního odpadu). Zda to ministerstvo uzná či nikoliv a zda se pokusí z mylného důvodu včasného nezaslání podkladů o kontrolu, těžko odhadnout.

DPS v Turpišově ulici
Město na výstavbu 41 bytů získalo dotaci 28,8 mil. Kč a na zbývající část přijalo úver od Hypoteční banky. Dle smlouvy z 24. ledna roku 2002 činil úrok 7,5 %. Podařilo se nám úver s účinností od 1. 1. 2007 převést k Volksbank CZ, a. s. s úrokem 3,51 %. Tato operace znamená, že do roku 2017 se částka, kterou ještě město musí splatit (včetně úroku), snižuje z 15,6 mil. Kč na 12,6 mil. Kč.

Budova ZŠ na nám. 1. máje
V roce 2006 se zcela v souladu se smlouvou proinvestovalo z celkových 39 mil. investičních nákladů 19 mil. Kč. Dle smlouvy má zhotovitel dokončit rekonstrukci do konce roku 2007 a kolaudace musí nabýt právní moci do konce dubna 2008.
Pro ekonomiku města je důležité, že se rozhodnutím Ministerstva financí ze dne 4. 12. 2006 navýšila státní dotace o 2,5 mil. Kč na celkových 17,5 mil. Kč a že současně ministerstvo schválilo financování druhé části rekonstrukce formou dodavatelského úveru ve výši 16 mil. Kč. Během roku 2007 budeme současně ještě usilovat o další navýšení dotace.
Ing. Michael Canov, starosta, V Chrastavě dne 19. 12. 2006

Večery se starostou pokračují

Vážení spoluobčané,
dovoluji si Vás pozvat na čtyřicátýdruhý ”Večer se starostou” požádaný tentokrát na téma ”Zimní údržba”
Pozvání přijali zástupci Technických služeb a. s. paní Radka Šafaříková a pan Jiří Fleming.
Odborným garantem večera je referent ORM MěÚ pan Josef Bartoš.
Setkání se koná ve středu dne 17. ledna 2007 od 17:00 hodin v malé zasedací místnosti budovy radnice.
Těším se na Vaši účast.
Ing. Michael C a n o v
starosta

Zasedání Zastupitelstva města Chrastava dne 11. 12. 2006
Zastupitelstvo města na tomto zasedání projednalo a usneslo se mimo jiné takto:

- s c h v á l i l o
umístění pamětní desky na rodném domě malíře Willi Sitteho v pořadí český jazyk, německý jazyk

- s c h v á l i l o

  1. návrh kupní smlouvy čj. K/046/2006 pro prodej pozemkové parcely č. 86 o výměře 349 m2 - ostatní plocha a dle geometrického plánu č. z. 183-296/2006 p. p. č. 85/1 o výměře 794 m2 – zahrada, v k. ú. Andělská Hora u Chrastavy do vlastnictví manželů Martina a Heleny Kačenových
  2. návrh kupní smlouvy čj. K/047/2006 pro prodej dle geometrického plánu č. z. 183-296/2006 p. p. č. 85/2 o výměře 1400 m2 – zahrada, v k. ú. Andělská Hora u Chrastavy do vlastnictví pana Tomáše Hovada

- s c h v á l i l o
návrh kupní smlouvy čj. K/048/2006 pro prodej dle geometrického plánu č. z. 206-297/2006 p. p. č. 8/1 o výměře 1369 m2 - ostatní plocha, v k. ú. Dolní Vítkov do vlastnictví manželů Antonína a Heleny Pechočiakových

- v y d a l o
obecně závaznou vyhlášku č. 15/2006, o stanovení podmínek pro pořádání a průběhu akcí typu technopárty a o zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku v souvislosti s jejich konáním

- s c h v á l i l o

  1. na základě doporučení RM č. 2006/16/IX ze dne 20. 11. 2006 návrh 4. změny rozpočtu a investičního plánu na r. 2006 včetně pozměňovacích návrhů předložených na jednání ZM dne 11. 12. 2006
  2. na základě doporučení RM č. 2006/16/IX ze dne 20. 11. 2006 rozpočtové provizorium a investiční plán na rok 2007 dle § 13 odst. 1 zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů
  3. na základě doporučení RM č. 2006/16/IX ze dne 20. 11. 2006 pravidla rozpočtového provizoria potřebná k zajištění plynulosti hospodaření v souladu s § 13 odst. 2 zákona č. 4c 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, ve znění pozdějších předpisů

- s c h v á l i l o
jednací řád Zastupitelstva města Chrastava

- v z a l o n a v ě d o m í
odstoupení paní Zdeňky Novotné z funkce členky kontrolního výboru ke dni 21. 11. 2006

- o d v o l a l o
z funkce členů kontrolního výboru paní Jiřinu Flemingovou, paní Renatu Hradcovou, a Mgr. Alenu Páchymovou, z funkce předsedy finančního výboru Mgr. Aleše Trpišovského a z funkcí členů finančního výboru pana Pavla Hudce, pana JUDr. Miloslava Křapku, paní Hanu Šormovou a pana Petra Trefáše

- s t a n o v i l o
počet členů kontrolního a finančního výboru na 5 (slovy pět) včetně jejich předsedů

  1. z v o l i l o
    do funkce člena kontrolního výboru paní Jiřinu Flemingovou
  2. z v o l i l o
    do funkce člena kontrolního výboru paní Renatu Hradcovou
  3. z v o l i l o
    do funkce člena kontrolního výboru Ing. Petru Némethovou
  4. z v o l i l o
    do funkce člena kontrolního výboru Mgr. Alenu Páchymovou

- z v o l i l o
do funkce předsedy finančního výboru pana Mgr. Aleše Trpišovského

  1. z v o l i l o
    do funkce člena finančního výboru pana Petra Trefáše
  2. z v o l i l o
    do funkce člena finančního výboru paní Hanu Šormovou
  3. z v o l i l o
    do funkce člena finančního výboru Mgr. Václava Severu
  4. z v o l i l o
    do funkce člena finančního výboru JUDr. Miloslava Křapku

1. o d v o l a l o
paní Martinu Peřinovou z funkce předsedkyně osadního výboru Chrastava Andělská Hora a další členy osadního výboru paní Jiřinu Bártovou, paní Renatu Bednářovou, paní Marii Ruskovou a pana Josefa Zoula st.

2. o d v o l a l o
Ing. Miroslava Balcara z funkce předsedy osadního výboru Chrastava Vítkov a další členy osadního výboru pana Viktora Kačani, pana Rostislava Kašpara, pana Pavla Pěcha a pana Miloslava Pilaře

- s t a n o v i l o
v souladu s § 120 odst. 1 a 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, počet členů na 5 (slovy pět) pro osadní výbory v části města Andělská Hora a Vítkov

1. u r č i l o
v souladu s § 120, odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, pana Martina Bilinského členem osadního výboru Chrastava - část Andělská Hora

2. u r č i l o
v souladu s § 120, odst. 2 zák. č. 128/2000 S., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, paní Moniku Hartlovou členkou osadního výboru Chrastava - část Andělská Hora

3. u r č i l o
v souladu s § 120,odst. 2 zák. č. 128/2000 S., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, pana Aleše Knapa členem osadního výboru Chrastava - část Andělská Hora

4. u r č i l o
v souladu s § 120,odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, pana Josefa Zoula st. členem osadního výboru Chrastava - část Andělská Hora

5. u r č i l o
v souladu s § 120,odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, pana Michala Bartoše členem osadního výboru Chrastava - část Andělská Hora

- o d l o ž i l o
volbu předsedy osadního výboru Chrastava – část Andělská Hora

1. u r č i l o
v souladu s § 120, odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů , paní Janu Novákovou členkou osadního výboru Chrastava - část Vítkov

2. u r č i l o
v souladu s § 120, odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, paní Miloslavu Paprskářovou členkou osadního výboru Chrastava - část Vítkov

3. u r č i l o
v souladu s § 120, odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů pana Pavla Pěcha členem osadního výboru Chrastava - část Vítkov

4. u r č i l o
v souladu s § 120, odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, pana Miloslava Pilaře členem osadního výboru Chrastava - část Vítkov

5. u r č i l o
v souladu s § 120, odst. 2 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, Ing. Miroslava Balcara členem osadního výboru Chrastava - část Vítkov

- z v o l i l o
v souladu s § 120o odst. 3 zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, Ing. Miroslava Balcara do funkce předsedy osadního výboru Chrastava - část Vítkov

- d e l e g u j e

  1. zástupce města Ing. Michaela Canova, starostu, na jednání valné hromady společnosti Severočeská vodárenská společnost a. s., konané v roce 2007 (náhradník pan Miloslav Pilař, místostarosta)
  2. zástupce města Ing. Michaela Canova, starostu, na jednání valné hromady společnosti Termizo a. s., konané v roce 2007 (náhradník pan Miloslav Pilař, místostarosta)
  3. zástupce města Ing. Michaela Canova, starostu, na jednání valné hromady společnosti ČSAD a. s., konané v roce 2007 (náhradník pan Miloslav Pilař, místostarosta)
  4. zástupce města Ing. Michaela Canova, starostu, na jednání valné hromady společnosti Technické a stavební služby a. s., konané v roce 2007 (náhradník pan Miloslav Pilař, místostarosta)
  5. zástupce města pana Miloslava Pilaře, místostarostu, na jednání členské schůze bytového družstva MBD Chrastava a. s. , konané v roce 2007 (náhradník Ing. Michael Canov, starosta)
  6. zástupce města Ing. Michaela Canova, starostu, na jednání členské schůze TJ Spartak Chrastava, konané v roce 2007 (náhradník pan Miloslav Pilař, místostarosta)
  7. zástupce města pana Miloslava Pilaře, místostarostu, na jednání valné hromady
    a) honebního společenstva Liberec - Machnín, konané v roce 2007 (náhradník Ing. Michael Canov, starosta)
    b) honebního společenstva Chrastava - Vítkov, konané v roce 2007 (náhradník Ing. Michael Canov, starosta)

Výše uvedené delegace jsou platné od 1. 1. 2007 do 31. 12. 2007.

- v z a l o na v ě d o m í
informaci starosty o plánovaných termínech zasedání ZM v roce 2007

- s c h v á l i l o
návrh tajemníka MěÚ na peněžitá plnění fyzickým osobám, členům výborů, kteří nejsou členy zastupitelstva města

- s c h v á l i l o
záměr na obnovení zničeného historického pomníku v Chrastavě s finanční dotací, dle žádosti na účelovou dotaci resortu Ministerstva obrany ČR, dle usnesení vlády č. 1292 ze dne 6. prosince 1999 v hodnotě cca 1,2 mil. Kč včetně vlastního podílu ve výši cca 250 tis. Kč pro rok 2008

- v z a l o na v ě d o m í
plán činnosti kontrolního výboru na I. pololetí roku 2007

Ze zasedání Rady města Chrastava dne 18. prosince 2006
Rada města Chrastava na své schůzi projednala a usnesla se mimo jiné takto:

- s c h v á l i l a

1. dodatek č. 1 čj. N/044/2006 ke smlouvě o nájmu pozemku čj. N/038/2005, kterou uzavřelo město Chrastava a paní Anna Helebrantová a pověřila tajemníka MěÚ jeho podpisem

2. dodatek č. 1 čj. N/043/2006 ke smlouvě o nájmu pozemku čj. N/041/2005, kterou uzavřelo město Chrastava a paní Eva Heráková a pověřila tajemníka MěÚ jeho podpisem

- s c h v á l i l a
dodatek č. 1 čj. N/045/2006 ke smlouvě o nájmu pozemku ze dne 1. 7. 1997, kterou uzavřelo město Chrastava a pan Ladislav Louda a pověřila tajemníka MěÚ jeho podpisem

s c h v á l i l a
Cenový sazebník prostor Společenského klubu, organizační složky města Chrastavy, Turpišova 407

- s c h v á l i l a
záměr pronajmout část pozemkové parcely č. 330/1 o výměře cca 120 m2 – ostatní plocha v k. ú. Chrastava I na zřízení dětského koutku

s c h v á l i l a
smlouvu č. Rů/25/2006 o způsobu placení autorských náhrad v souvislosti s rozmnožováním děl pro osobní úcely podle ust. § 100 odst. 1 písm. h) zákona č. 121/2000 Sb., o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů, a pověřila starostu jejím podpisem

s c h v á l i l a
smlouvu č. Rů/26/2006 o oprávnění k výkonu práva užít zvukové záznamy výkonů nebo jiných zvuků – městský ples 23. 2. 2007 – použití zvukových záznamů při předtančení a pověřila starostu jejím podpisem

s c h v á l i l a
smlouvu č. Rů/27/2006 o oprávnění k výkonu práva užít zvukové záznamy výkonů nebo jiných zvuků - rok 2007 hudba při svatbách, pohřbech a vítání občánků a pověřila starostu jejím podpisem

s c h v á l i l a
dodatek č. 1 k režimu předávání datových souborů k automatizovanému podání poštovních poukázek B uzavřenému dne 31. 8. 2005 mezi městem Chrastava a Českou poštou, s.p. a pověřila starostu jeho podpisem

s c h v á l i l a
celoroční objednávku servisních zásahů k instalaci software “SVOZ Poplatky” mezi městem Chrastava a firmou INISOFT s. r. o., Ruprechtická 440/33, Liberec 1 a pověřila starostu podpisem objednávky

- s c h v á l i l a
1. poskytnutí peněžitých darů členům bytové a sociální komise rady města za výkon funkce dle návrhu tajemníka MěÚ
2. poskytnutí finančního daru ve výši 15 000,- Kč panu Jaroslavu Kaněrovi úcelove vázané na provoz městského kina v Chrastavě

- s c h v á l i l a
dary členům SDH Chrastava za rok 2006 z rozpočtové položky č. 5492 rozpočtu SDH

- s c h v á l i l a
složení místní povodňové komise Chrastava

- v z a l a n a v ě d o m í
zápis č. 2006/13 z jednání bytové a sociální komise ze dne 4. 12. 2006

- r o z h o d l a
o uzavření smlouvy o poskytnutí přístřeší v zařízení azylového typu panu Ing. Františku Lacinovi a pověřila starostu města jejím podpisem

- r o z h o d l a
o uzavření smlouvy o poskytnutí přístřeší v zařízení azylového typu panu Štefanu Giňovi a pověřila starostu města jejím podpisem

- r o z h o d l a
o uzavření smlouvy o nájmu bytu manželům Karlu a Michaele Švecovým a pověřila starostu města jejím podpisem

- r o z h o d l a
o uzavření smlouvy o nájmu bytu panu Arturu Lohynskému a pověřila starostu města jejím podpisem

- r o z h o d l a
o uzavření smlouvy o nájmu v domě s pečovatelskou službou paní Vlastě Dudové a pověřila starostu města jejím podpisem

- s c h v á l i l a
dodatek č. 9 Organizačního řádu města Chrastavy

- v z a l a n a v ě d o m í
1. oznámení ředitelky Základní školy, Chrastava, Vítkov 69, příspěvková organizace, o čerpání rezervního fondu na výdaje za energii a topení
2. oznámení ředitelky Školní jídelny Chrastava, Turpišova 343, okres Liberec – příspěvková organizace, o čerpání fondu reprodukce majetku

- v z a l a n a v ě d o m í
celkový přehled pohledávek a daňových nedoplatků po lhůtě splatnosti k 30. 11. 2006 (dle části V., čl. 1, bod č. 3 vnitřní směrnice “Zásady při nakládání s pohledávkami”)

- s c h v á l i l a
návrh na odpis movitého majetku dle přílohy

- s c h v á l i l a
návrh na odprodej movitého majetku dle přílohy

- s c h v á l i l a
v souladu s čl. 2, část V. vnitřní směrnice “Zásady při nakládání s pohledávkami” a s vyjádřením souhlasu finančního výboru odpis pohledávek ze smluvního vztahu MBD Chrastava – Správa nemovitostí město Chrastava z důvodu nerentabilnosti vymáhání

- s c h v á l i l a
protokol o jednání hodnotící komise ze dne 11. 12. 2006 a Zprávu o posouzení a hodnocení nabídek na veřejnou zakázku, která byla uveřejněna na úrední desce v souladu s § 38 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů pod evidenčním číslem VZ: 312/2006/orm a názvem “Město Chrastava – Rekonstrukce objektu č. p. 407 na centrum volnočasových aktivit”. Tento protokol a Zprávu o posouzení a hodnocení nabídek předala zadavateli hodnotící komise.

- r o z h o d l a
v souladu s § 81 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů a v souladu se “Zprávou o posouzení a hodnocení nabídek” na podlimitní veřejnou zakázku zadanou ve zjednodušeném podlimitním řízení a uveřejněnou na úrední desce v souladu s § 38 zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů, a také na internetových stránkách zadavatele pod evidenčním číslem VZ: 312/2006/orm a názvem “Město Chrastava – Rekonstrukce objektu č.p. 407 na centrum volnočasových aktivit”, o výsledku hodnocení a výběru nejvhodnější nabídky, kterou je nabídka uchazeče CHALUPA – RVES, a. s. se sídlem: kpt. Jaroše 496, 543 01 Vrchlabí, IČ: 25942280, dále je na druhém místě nabídka uchazeče Stavo S v.o.s. se sídlem: Ruprechtická 538/24, 460 01 Liberec, IČ: 47780517 a pověřila starostu podpisem Rozhodnutí o výběru nejvhodnější nabídky

- s c h v á l i l a
smlouvu o pronájmu osobního automobilu Škoda Felicia, SPZ LBM 78 – 07 a pověřila místostarostu jejím podpisem

- p o t v r d i l a
usnesení RM ze dne 25. 11. 2002 pod čj. 19/2002 bod 23 písmeno j) ve věci pedagogické činnosti starosty

- v z a l a n a v ě d o m í
sdělení starosty ve věci vzdání se odměny za výkon funkce předsedy představenstva MBD

 

Obecně závazná vyhláška č. 15/2006 o stanovení podmínek pro pořádání a průběhu akcí typu technopárty a o zabezpečení místních záležitostí veřejného pořádku v souvislosti s jejich konáním

Zastupitelstvo města Chrastava se na svém zasedání dne 11. 12. 2006 usnesením č. 2006/07IV usneslo vydat podle § 10 písm. a) a b) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění zákona č. 313/2002 Sb., a § 84 odst. 2 písm. i) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů, tuto obecně závaznou vyhlášku (dále jen "vyhláška").

Čl. 1 – Účel vyhlášky
Účelem této vyhlášky je stanovit v souladu s § 10 písm. a) a písm. b) obecního zřízení povinnosti pro pořádání, průběh a ukončení akcí typu technopárty v rozsahu nezbytném k zajištění veřejného pořádku, zejména s cílem umožnit součinnost orgánů veřejné správy při zajišťování veřejného pořádku v souvislosti s pořádáním těchto akcí.

Čl. 2 – Akce typu technopárty
(1) Akcí typu technopárty se pro účely této vyhlášky rozumí veřejnosti přístupná hudební produkce vyznačující se hlasitou hudbou, včetně hudby reprodukované, jejímž účelem je zejména poslech této hudby a tanec, s předpokládanou účastí nejméně 100 osob, která od svého zahájení do svého ukončení, včetně přestávek a přerušení, přesáhne dobu jednoho dne. Tímto ustanovením nejsou dotčeny akce upravené zvláštními právními předpisy 1).
(2) Organizátorem akce typu technopárty je osoba, která podala oznámení podle článku 4, jinak osoba, která zajistila právo užívat pozemek nebo stavbu, kde se má akce typu technopárty konat (článek 4 odstavec 2 písm. a/).
(3) Vzhledem ke svému rozsahu se akce typu technopárty považuje za činnost, jež může narušit veřejný pořádek v obci nebo být v rozporu s dobrými mravy, ochranou bezpečnosti, zdraví a majetku.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Např. zákonem č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím, ve znění pozdějších předpisů.

Čl. 3 - Vymezení veřejných prostranství pro konání akcí typu technopárty

(1) Vymezení veřejného prostranství 2) včetně grafického vyjádření na kterých je zakázáno konat akce typu technopárty je uvedeno ve vyhlášce č. 6/2006

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2) § 34 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů (Veřejným prostranstvím jsou všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň, parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru.)

Čl. 4 - Oznamovací povinnost organizátora akce typu technopárty

(1) Organizátor akce typu technopárty je povinen nejméně 30 dnů před jejím konáním oznámit Městskému úřadu Chrastava:
a) jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a adresu skutečného bydliště organizátora, je-li odlišná od místa jeho trvalého pobytu a je-li organizátorem právnická osoba, svůj název či obchodní firmu, adresu svého sídla a jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a adresu skutečného bydliště, je-li odlišná od místa trvalého pobytu, fyzické osoby, která za tuto právnickou osobu jedná
b) dobu a místo konání akce typu technopárty, včetně údaje o jejím počátku a ukončení a včetně údaje o případných přestávkách a přerušeních
c) předpokládaný počet účastníků této akce
d) počet osob zajišťujících pořadatelskou službu a způsob jejich označení
e) jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a adresu skutečného bydliště, je-li odlišná od místa trvalého pobytu, osoby pověřené organizátorem akce k osobní spolupráci s orgány veřejné správy (článek 5 odstavec 4), pokud organizátor akce tuto osobu určí
f) jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a adresu skutečného bydliště, je-li odlišná od místa trvalého pobytu, fyzické osoby, která poskytla k užívání pozemek nebo stavbu, kde se má akce typu technopárty konat (odstavec 2 písm. a/) nebo název či obchodní firmu a adresu sídla právnické osoby, která poskytla k užívání pozemek nebo stavbu, kde se má akce typu technopárty konat (odstavec 2 písm. a/), a jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a adresu skutečného bydliště, je-li odlišná od místa trvalého pobytu, fyzické osoby, která za tuto právnickou osobu jedná
g) jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a adresu skutečného bydliště, je-li odlišná od místa trvalého pobytu, fyzické osoby, která bude plnit povinnosti pořadatele veřejné produkce hudby podle zvláštního právního předpisu3) nebo název či obchodní firmu a adresu sídla právnické osoby, která bude plnit povinnosti pořadatele veřejné produkce hudby podle zvláštního právního předpisu3) a jméno, příjmení, datum narození, adresu trvalého pobytu a adresu skutečného bydliště, je-li odlišná od místa trvalého pobytu fyzické osoby, která za tuto právnickou osobu jedná
h) lhůtu, ve které zajistí úklid místa konání akce typu technopárty a způsob tohoto úklidu
i) způsob zajištění sanitárních zařízení a zásobování pitnou vodou
j) způsob zajištění obecných povinností při nakládání s odpady vzniklými při konání akce typu technopárty 4)
k) způsob zajištění podmínek stanovených zvláštními právními předpisy v oblasti požární ochrany5)
l) způsob vymezení prostoru, ve kterém se bude akce typu technopárty konat (článek 5 odstavec 3)
(2) Organizátor akce typu technopárty je v oznámení podle odstavce 1 povinen dále prokázat:
a) právní důvod užívání pozemku nebo stavby, kde se má tato akce konat
b) zajištění přístupu k tomuto pozemku či stavbě, včetně právního důvodu opravňujícího organizátora a účastníky akce k tomuto přístupu
c) zajištění míst pro odstavení vozidel účastníků akce, včetně právního důvodu k užívání nemovitosti určené k odstavení těchto vozidel
d) rozhodnutí příslušného silničního správního úřadu o povolení ke zvláštnímu užívání pozemních komunikací, koná-li se akce typu technopárty na pozemní komunikaci, k jejímuž užívání je takového rozhodnutí podle zvláštního právního předpisu 6) třeba.
(3) Je-li organizátorů více, podává oznámení podle předchozích odstavců jimi určená osoba. V takovém případě se v části oznámení podle odstavce 1 písm. a) uvedou údaje o všech organizátorech.
(4) Výjimku z povinnosti uvedené v odstavci 1 a 2 může svým usnesením povolit Rada města Chrastava. Rada města může svým usnesením též zkrátit lhůtu uvedenou v odstavci 1.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3) § 32 zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
4) § 12 zákona č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
5) zákon č. 133/1985 Sb., o požární ochraně, ve znění pozdějších předpisů; obecně závazná vyhláška obce vydaná na základě § 29 odst. 1 písmo o) bod 2. zákona o požární ochraně; nařízení kraje vydané na základě § 27 odst. 2 písmo b) bod 5. zákona o požární ochraně.
6) § 25 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.

Čl. 5 - Povinnosti při konání akce typu technopárty
(1) Organizátor akce typu technopárty je povinen zajistit, aby počet osob zajišťujících pořadatelskou službu byl nejméně 10 osob na každých 100 předpokládaných účastníků akce. Organizátor je povinen zajistit, aby po celou dobu konání akce typu technopárty byl v místě jejího konání přítomen počet osob zajišťujících pořadatelskou službu podle skutečného počtu účastníků akce v počtu podle věty první.
(2) Organizátor akce typu technopárty je povinen zajistit, aby osoby zajišťující pořadatelskou službu byly v průběhu konání akce označeny viditelným nápisem "Pořadatelská služba" (článek 4 odstavec 1 písm. d/).
(3) Organizátor akce typu technopárty je povinen na místě, na kterém se bude akce typu technopárty konat:
a) viditelným způsobem vyznačit pozemky, na kterých se bude akce typu technopárty konat
b) viditelným způsobem vymezit místa, na kterých budou účastníci akce typu technopárty odstavovat svá vozidla
c) viditelným způsobem označit přístup do míst, kde se bude akce typu technopárty konat.
(4) Osoba pověřená podle článku 4 odstavce 1 písm. e) a fyzická osoba podle článku 4 odstavce 1 písm. g) nebo fyzická osoba jednající za právnickou osobu podle článku 4 odst. 1 písm. g), je povinna být po celou dobu konání akce typu technopárty přítomna na místě konání této akce nebo v jejím bezprostředním okolí za účelem komunikace s orgány veřejné správy. Je povinna poskytovat orgánům veřejné správy potřebnou součinnost a spolupráci k zajišťování veřejného pořádku při konání akce typu technopárty.
(5) V případě narušení pokojného průběhu akce typu technopárty, pokud přes veškerá učiněná opatření nedojde k obnovení jejího pokojného průběhu prostřednictvím osob, které zajišťují pořadatelskou službu, je organizátor akce povinen bez zbytečného odkladu tuto skutečnost oznámit a požádat o spolupráci obec, na jejímž území tato akce probíhá nebo Policii České republiky.

Čl. 6 - Společná ustanovení k povinnostem
Povinnosti uvedené v článku 4 a 5 se vztahují pouze na pořádání veřejnosti přístupných akcí typu technopárty, bez ohledu na to, zda se taková akce koná na veřejném prostranství.

Čl. 7 - Sankce za porušení vyhlášky a kontrola plnění povinností
(1) Porušení povinností stanovených touto vyhláškou se postihuje podle zvláštních právních předpisů 7).
(2) Dodržování povinností stanovených touto vyhláškou jsou, v mezích své pravomoci stanovené zvláštními právními předpisy, oprávněni kontrolovat Policie České republiky 8), Městská policie Chrastava a pověření zaměstnanci města zařazení do Městského úřadu Chrastava.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7) § 46 odst. 2 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů (Přestupkem proti pořádku ve věcech územní samosprávy je porušení povinností stanovených v obecně závazných vyhláškách obcí a krajů vydaných na úseku jejich samostatné působnosti. Za přestupek podle odstavců 1 a 2 lze uložit pokutu do 30000 Kč.). § 57 odst. 4 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů (Obec může uložit pokutu až do výše 200 000 Kč osobě, která porušila povinnost stanovenou právním předpisem obce.).

8) § 2 odst. 2 písm. j) zákona č. 283/1991 Sb., o Policii České republiky, ve znění pozdějších předpisů.

Čl. 8 - Účinnost
Tato obecně závazná vyhláška nabývá účinnosti dnem 1. 1. 2007.
Ing.Michael Canov - starosta
Miloslav Pilař - místostarosta

Co je nového od 1. 1. 2007 v sociální oblasti?

Osoby do 18-ti let
Dne 1. 1. 2007 nabývá účinnosti zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a zákon č. 109/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o sociálních službách. Těmito zákony dochází k podstatným změnám v oblasti poskytování sociálních služeb. Dnem 1. 1. 2007 se ruší dosavadní příspěvek při péči o blízkou nebo jinou osobu, který je Vám z titulu celodenní osobní a řádné péče poskytován, a je nahrazen příspěvkem na péči. Tento příspěvek bude nově náležet osobě, o kterou má být pečováno a nikoliv osobě, která péči zajišťuje. O příspěvku bude rozhodovat obecní úřad obce s rozšířenou působností,tj. Magistrát města Liberec .
Nezletilé děti, o které je již nyní pečováno, nebudou v lednu 2007 muset o příspěvek žádat. Rozhodnutím Městského úřadu v Chrastavě Vám jako osobě pečující bude příspěvek při péči o osobu blízkou s účinností od 1. 1. 2007 odejmut; nezletilé pečované osobě jako oprávněnému bude v průběhu ledna 2007 přiznán nový příspěvek na péči.
Děti, které jsou nyní považovány za děti dlouhodobě těžce zdravotně postižené vyžadující mimořádnou péči, budou od 1. 1. 2007 považovány za osoby závislé na pomoci jiné fyzické osoby ve stupni III, tj. těžká závislost, pokud nebude na základě kontroly posouzení zdravotního stavu stanoven jiný stupeň závislosti. Příjemcem příspěvku bude v těchto případech jejich zákonný zástupce nebo jiná fyzická osoba, které byl nezletilý svěřen do péče na základě rozhodnutí příslušného orgánu. Příjemce příspěvku je poté povinen do 15 dnů ode dne převzetí oznámení o přiznání příspěvku na péči písemně sdělit příslušnému úřadu, kdo o nezletilého pečuje. Formulář pro toto sdělení bude zaslán jako příloha oznámení o přiznání příspěvku na péči. Příspěvek i nadále nebude náležet dětem do 1 roku věku.
Občan, který bude dlouhodobě těžce zdravotně postiženému dítěti poskytovat péči, si poté může od obecního úřadu obce s rozšířenou působností vyžádat potvrzení o této skutečnosti (např. kvůli placení zdravotního pojištění nebo započítání náhradní doby pro účely výpočtu důchodu). Zákonem není omezen počet osob, které mohou o jednotlivce pečovat, pro účely důchodového pojištění se však vždy započítává pouze jedna osoba.
Výše příspěvku pro osoby do 18 let věku činí za kalendářní měsíc:

a) 3 000,-- Kč, jde-li o stupeň I (lehká závislost)
b) 5 000,-- Kč, jde-li o stupeň II (středně těžká závislost)
c) 9 000,-- Kč, jde-li o stupeň III (těžká závislost)
d) 11 000,-- Kč, jde-li o stupeň IV (úplná závislost)

Výši příspěvku již nebudou ovlivňovat ani příjmy pečující osoby (např. starobní nebo invalidní důchod) ani jeho příjmy z výdělečné činnosti, ani délka pobytu dítěte v kolektivním zařízení.

Osoby starší 18-ti let
Městským úřadem Chrastava, odborem pro záležitosti občanů, Vám je vyplácen dle ustanovení §§ 80-85 zákona č. 100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, příspěvek při péči o blízkou nebo jinou osobu. Vzhledem k tomu, že od nového roku dojde v oblasti poskytování této dávky sociální péče k výrazným změnám, pro plynulejší přechod na nový systém Vám v předstihu zasíláme následující informace. Zároveň Vás prosíme o jejich sdělení informací i osobě, o kterou pečujete.
Dne 1. 1. 2007 nabývá účinnosti zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách a zákon č. 109/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o sociálních službách. Těmito zákony dochází k podstatným změnám v oblasti poskytování sociálních služeb. Dnem 1. 1. 2007 se ruší dosavadní příspěvek při péči o blízkou nebo jinou osobu, který je Vám z titulu celodenní osobní a řádné péče poskytován, a je nahrazen příspěvkem na péči. Tento příspěvek bude nově náležet osobě, o kterou má být pečováno a nikoliv osobě, která péči zajišťuje. O příspěvku bude rozhodovat obecní úřad obce s rozšířenou působností, a to dle trvalého pobytu žadatele.
Občané, o něž je již nyní pečováno, nebudou v lednu 2007 muset o příspěvek žádat.; pečované osobě jako oprávněnému bude v průběhu ledna 2007 přiznán nový příspěvek na péči a bude jí také vyplacen.
Oprávněná osoba bude jako příjemce příspěvku povinna úřadu do 15 dnů ode dne převzetí oznámení o přiznání příspěvku na péči písemně sdělit, kdo jí poskytuje pomoc a jakým způsobem. Formulář pro toto sdělení bude zaslán jako příloha oznámení o přiznání příspěvku na péči. Občan, kterého příjemce příspěvku uvede jako osobu, která mu bude poskytovat péči, si poté může od obecního úřadu obce s rozšířenou působností vyžádat potvrzení o této skutečnosti (např. kvůli placení zdravotního pojištění nebo započítání náhradní doby pro účely výpočtu důchodu). Zákonem není omezen počet osob, které mohou o jednotlivce pečovat, pro účely důchodového pojištění se však vždy započítává pouze jedna osoba.
Pokud osobě, o kterou pečujete, náleželo zvýšení důchodu pro bezmocnost jako osobě částečně bezmocné a zároveň je starší 80 let, bude jí náležet příspěvek podle stupně závislosti II, tj. středně těžká závislost.
Pokud osobě, o kterou pečujete, náleželo zvýšení důchodu pro bezmocnost jako osobě převážně bezmocné, bude jí náležet příspěvek podle stupně závislosti III, tj. těžká závislost, ale pouze po dobu 2 let od nabytí účinnosti zákona. Po uplynutí této doby bude náležet příspěvek ve výši podle stupně závislosti stanoveného na základě kontroly posouzení zdravotního stavu.
Pokud osobě, o kterou pečujete, náleželo zvýšení důchodu pro bezmocnost jako osobě úplně bezmocné, bude jí náležet příspěvek podle stupně závislosti III, tj. těžká závislost, pokud nebude na základě kontroly posouzení zdravotního stavu stanoven jiný stupeň závislosti.
Pokud osobě, o kterou pečujete, nenáleželo zvýšení důchodu pro bezmocnost, máte možnost pobírat nadále příspěvek při péči o blízkou nebo jinou osobu, a to nejdéle do 31. 12. 2008. Bližší informace o možnosti přiznání příspěvku na péči Vám budou poskytnuty po doložení rozhodnutí o přiznání důchodu, resp. bezmocnosti bez zvýšení důchodu, osoby, o kterou nyní pečujete.
Výše příspěvku pro osoby starší 18 let činí za kalendářní měsíc:
a) 2 000,-- Kč, jde-li o stupeň I (lehká závislost)
b) 4 000,-- Kč, jde-li o stupeň II (středně těžká závislost)
c) 8 000,-- Kč, jde-li o stupeň III (těžká závislost)
d) 11 000,-- Kč, jde-li o stupeň IV (úplná závislost)

Vzhledem k tomu, že příspěvek se bude poskytovat a vyplácet závislé osobě a nikoliv pečujícímu, neovlivňují jeho výši ani příjmy (např. starobní nebo invalidní důchod) ani výdělečná činnost. V případě, že by osoba, o kterou jste doposud pečovali, příspěvek na péči nemohla přijímat nebo ho nevyužívala k zajištění potřebné pomoci, lze za podmínek daných zákonem ustanovit zvláštního příjemce příspěvku.

Pomoc v hmotné nouzi
Parlament České republiky schválil v březnu 2006 zákon č. 111/2006 Sb., o pomoci v hmotné nouzi, který bude platit od 1. ledna 2007.

Tento zákon nově stanovuje podmínky pro pomoc osobám v hmotné nouzi a zároveň ruší zákon č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti, ve znění pozdějších předpisů.

Co je nového?
Systém pomoci v hmotné nouzi je moderním systémem pomoci osobám s nedostatečnými příjmy, motivující tyto osoby k aktivní snaze zajistit si prostředky k uspokojení životních potřeb. Zabraňuje jejich sociálnímu vyloučení. Je jednotný na celém území České republiky Vychází z principu, že každá osoba, která pracuje se musí mít lépe než ta, která nepracuje, popřípadě se práci vyhýbá. Nedílnou součástí pomoci v hmotné nouzi je sociální práce s klienty.

Kdo je v hmotné nouzi ?
Zákon stanovuje sedm situací spojených s nedostatečným zabezpečením základní obživy, bydlení a mimořádnými událostmi. Nastanou-li, je osoba či rodina v hmotné nouzi a má nárok na pomoc. Jde v zásadě o situace, kdy osoba či rodina nemá dostatečné příjmy a její celkové sociální a majetkové poměry neumožňují uspokojení základních životních potřeb. Zákon zároveň napomáhá řešení některých nárazových životních situací, které nelze vyřešit jinak, než okamžitou peněžní pomocí. Důležité je, že každá osoba má nárok na poskytnutí základních informací které vedou nejenom k řešení její situace hmotné nouze, ale i k předcházení jejího vzniku.

Jaké jsou nové dávky a kdo je vyplácí?
Dávkami, kterými se řeší pomoc v hmotné nouzi, jsou:
příspěvek na živobytí
doplatek na bydlení
mimořádná okamžitá pomoc
O dávkách pomoci v hmotné nouzi rozhodují a vyplácejí je pověřené obecní úřady, tj. stejné úřady, které poskytují dosavadní dávky sociální péče. Tyto úřady jsou povinny poskytnout informace o pomoci v hmotné nouzi v jednotlivých případech.

Co je příspěvek na živobytí?
Základní dávka pomoci v hmotné nouzi řeší nedostatečný příjem osoby či rodiny. V praxi to znamená, že pokud po odečtení přiměřených nákladů na bydlení nedosahuje příjem osoby či rodiny částky živobytí, vzniká této osobě či rodině nárok na příspěvek na živobytí. Živobytí osoby či rodiny je stanoveno na základě posouzení, jaký má osoba či rodina příjem a zda si jej může zvýšit, na posouzení majetkových poměrů a na zhodnocení dalších okolností, které výši částky živobytí mohou navýšit (aktivní snaha najít si zaměstnání, dlouhodobé setrvávání ve stavu hmotné nouze, potřeba dietního stravování). Částka živobytí se odvíjí od částek životního a existenčního minima. Pokud osoba prokazatelně projevuje snahu o zvýšení příjmu vlastním přičiněním, bude úroveň jejího živobytí (před dalším možným navýšením) shodná s jejím životním minimem. Částka živobytí je stanovena pro každou osobu individuálně, a to na základě hodnocení její snahy a možností. Pro stanovení živobytí rodiny se jednotlivé částky živobytí osob sčítají.

Co je doplatek na bydlení?
Druhá dávka pomoci v hmotné nouzi řeší situaci nedostatku příjmu k uhrazení odůvodněných nákladů na bydlení. Podmínkou pro nárok na tuto dávku je být nájemcem nebo vlastníkem bytu a splňovat podmínky pro nárok na příspěvek na živobytí a na příspěvek na bydlení ze systému státní sociální podpory. Zákon umožňuje poskytnout doplatek na bydlení i ve výjimečných případech, kdy žadatel nemá nárok na příspěvek na živobytí nebo příspěvek na bydlení, případně i žadateli využívajícímu jinou než nájemní formu bydlení. Doplatek na bydlení lze poskytnout, jestliže osoba užívá byt v obci, v níž je hlášena k trvalému pobytu. Zákon stanoví výjimky, kdy se tato podmínka nemusí sledovat. Přesto je vhodné tyto bytové vztahy napravit.

Co je mimořádná okamžitá pomoc?
Osobám, které se ocitnou v takových situacích, které je nutno bezodkladně řešit, je poskytována mimořádná okamžitá pomoc. Zákon vytipoval pět takových situací.
1)První situace může nastati v momentě, kdy osoby sice neplní podmínky hmotné nouze, ale hrozí jim vážná újma na zdraví v případě neposkytnutí pomoci okamžitě.
2)Druhá situace řeší pomoc osobám, postiženým vážnou mimořádnou událostí (živelní pohromy, vyšší stupně větrné pohromy, zemětřesení, požár nebo jiná destruktivní událost, ekologická nebo průmyslová havárie).
3)Třetí situace napomáhá osobám, které nemají dostatečné prostředky, k úhradě jednorázového výdaje spojeného např. s úhradou poplatku za vystavení duplikátů osobních dokladů nebo v případě ztráty peněžních prostředků.
4)Čtvrtá situace pomáhá řešit osobám v hmotné nouzi potřebu nákupu předmětů dlouhodobé potřeby, např. rozbité pračky, ledničky., nebo uhradit odůvodněné náklady, vznikající v souvislosti se vzděláním nebo se zájmovou činností nezaopatřených dětí.
5)Poslední pátá situace pomáhá řešení situace osob, ohrožených sociálním vyloučením. Jde např. o osoby vracející se z vězení, z dětského domova a z pěstounské péče po dosažení zletilosti nebo po ukončení léčky chorobných závislostí.

Dostával jsem dávku sociální péče, vázanou na sociální potřebnost – co dál?
Zákon o pomoci v hmotné nouzi umožňuje postupný přechod ze systému dávek sociální péče do systému dávek pomoci v hmotné nouzi. Do doby, než bude rozhodnuto o nové dávce pomoci v hmotné nouzi, bude poskytována dosavadní dávka sociální péče. Řízení o odejmutí této staré dávky zahájí příslušný pověřený obecní úřad sám a občanům to písemně oznámí. Současně s tím budou občané vyzváni, aby se dostavili na tento úřad k vyzvednutí žádosti o dávku pomoci v hmotné nouzi, a to o příspěvek na živobytí a doplatek na bydlení. Období na přechod z dávek sociální péče na dávky pomoci v hmotné nouzi je dostatečně dlouhé. Umožňuje bez problémů vyřídit postupně všechny žádosti občanů o dávky pomoci v hmotné nouzi do 30. dubna 2007. O odejmutí dávky sociální péče a o přiznání dávky pomoci v hmotné nouzi obdrží občan písemné rozhodnutí. Pokud se při výpočtu výše příspěvku na živobytí zjistí, že tento příspěvek náleží v částce vyšší než dosud vyplácená dávka sociální péče, přizná se příspěvek na živobytí zpětně od 1.1.2007 a rozdíl mezi již vyplacenou dávkou sociální péče po 1.1.2007 a příspěvkem na živobytí se doplatí. Zjistí-li se, že příspěvek na živobytí náleží v částce nižší než dosud vyplácená dávka sociální péče, bude příspěvek na živobytí od data přiznání vyplácen v nižší částce. Příjemce však žádný “přeplatek” nevrací. Zjistí-li se, že příspěvek na živobytí nenáleží, dávka sociální péče se odejme.

Jak probíhá řízení o přiznání dávky?
Řízení o přiznání příspěvku na živobytí a doplatku na bydlení, které nahrazují dávku sociální péče vázanou na sociální potřebnost, je zahájeno na základě podání žádosti na předepsaném tiskopisu, který občan obdrží u příslušného pověřeného obecního úřadu. Současné s tím obdrží potřebné informace k vyplnění tiskopisu a k dalším dokladům, které bude muset k žádosti doložit. V rámci řízení se posuzuje, zda je osoba či rodina skutečně v hmotné nouzi a zda splňuje podmínky nároku na příslušnou dávku V konečné fázi pak se stanovuje výše dávky – příspěvku na živobytí, popřípadě doplatku na bydlení. Jednotný postup na celém území České republiky zabezpečuje jednotný informační systém.

Jak bude příspěvek na živobytí vysoký?
Výše příspěvku na živobytí se stanovuje jako rozdíl mezi živobytím osoby či rodiny a jejich příjmem, který je snížený o přiměřené náklady na bydlení. Přiměřené náklady na bydlení jsou odůvodněné náklady na bydlení, maximálně však do výše 30 % příjmu osoby či rodiny. V hlavním městě Praze do výše 35 % příjmu osoby či rodiny.

Jaká bude výše doplatku na bydlení?
Výše doplatku na bydlení je stanovena tak, aby po zaplacení odůvodněných nákladů na bydlení (tj. nájmu, služeb s bydlením spojených a nákladů za dodávky energií) zůstala osobě či rodině částka na živobytí.

Jaké budou výše mimořádné okamžité pomoci?
Pro jednotlivé situace, charakterizované pro mimořádnou okamžitou pomoc, jsou stanoveny odlišně výše částek, které v případě splnění stanovených podmínek občanovi náleží.
1) V případech, kdy hrozí osobě vážná újma na zdraví a tato osoba neplní žádné podmínky pro poskytnutí příspěvku na živobytí nebo doplatku na bydlení, náleží částka, doplňující příjem této osoby do výše existenčního minima.
2) V případě mimořádných událostí lze poskytnout mimořádnou okamžitou pomoc až do výše patnácti násobku částky životního minima jednotlivce, tj. pro rok 2007 až do výše 46 890,-- Kč.
3) V případě úhrady nezbytného jednorázového výdaje se stanovuje výše mimořádné okamžité pomoci až do výše tohoto jednorázového výdaje.
4) V případě výdajů s pořízením nezbytných základních předmětů dlouhodobé potřeby a odůvodněných nákladů spojených se vzděláním nebo zájmovou činností dítěte náleží částka do výše těchto výdajů, maximálně však v průběhu kalendářního roku do výše desetinásobku částky životního minima jednotlivce, tj. pro rok 2007 až do částky 31 260,-- Kč.
5) V případě mimořádné pomoci osobám ohroženým sociálním vyloučením, lze poskytnout mimořádnou okamžitou pomoc ve výši 1000,-- Kč. V průběhu roku může být tato pomoc poskytnuta opakovaně, celková výše však nesmí překročit čtyřnásobek částky životního minima jednotlivce, tj. pro rok 2007 maximálně částku 12 504,-- Kč.
Občané, kteří pobírali od MěÚ Chrastava příspěvek na provoz telefonní účastnické stanice, již tento příspěvek od 1.1.12007 nedostanou. Ten byl zrušen a bude automaticky občanům odejmut.
Hana Urbanová, vedoucí odboru pro záležitosti občanů

Společenský klub Chrastava

Mikulášská nadílka
V úterý 5. prosince uspořádal Společenský klub již tradiční Mikulášskou nadílku na náměstí 1. máje. Od půl páté se náměstím začala linout vánoční hudba a začínalo se plnit jak dětmi, tak i jejich rodiči. Při prvním úderu věžních hodin v 17:00 se rozsvítil vánoční strom a přicházel Mikuláš s anděly a čerty, které všichni přivítali s jásotem a hlavně děti s velkým očekáváním - copak jim letos Mikuláš nadělí??? A nadílka byla opravdu bohatá – každým rokem roste počet rodičů, kteří mají o tuto nadílku zájem. Tomu nasvědčovalo v letošním roce i to, že do infocentra již od pondělí rodiče přinášeli dárky pro své děti. Velmi se osvědčila spolupráce s Farmou Vysoká, která již několikátý rok připravuje na Mikuláše “čertovskou jízdu” na koních. Tak tomu bylo i letos. A nejen, že přijedou, ale dětem se líbí, že se na koníčkách mohou i povozit. Děti byly báječné – zpívaly, přednášely básničky, které byly odměněny potleskem. Nezapomněli jsme ani na děti, které neměly připravenou nadílku od rodičů. Takže každý dostal od Mikuláše malou sladkou odměnu. Asi po hodině byly dárky rozdané, Mikuláš se rozloučil se slibem, že za rok určitě zase za dětmi přijde a náměstí pomalu utichalo.

Za Společenský klub bych ráda poděkovala:
- dětem ze Základní školy za výrobu ozdob na vánoční strom na náměstí
- firmě Elektronova za nasvícení vánočního stromu
- panu L. Komárkovi za ozvučení při Mikulášské nadílce
- farmě Vysoká za krásnou “čertovskou jízdu”
- Mikulášovi (p. Zdeněk Šimek); andělům a čertům (Tereza Ulčová, Petra Loudová, Jana Kubešová a Barbora Pilnáčková)
Zita Václavíková, S-klub

Poděkování
Dovolte mi, abych touto cestou poděkovala paní DAGMAR HEDBÁVNÉ za krásný perníkový betlém, který je vystaven v infocentru.
Za Společenský klub Zita Václavíková

Literární skvost o Ještědu
Zatímco beletristy Liberecký kraj nehýří, pisatelů vlastivědných začíná být stále více, zvláště pak o Ještědu. Byla-li publikace Jana Charváta Ještěd v roce 1968 dílem ojedinělým, pak v poslední době existuje již několik publikací, které se věnují pouze Ještědu. I když některé z nich jsou spíše odborné jako Jiřího Jiroutka Fenomén Ještěd nebo kolektivní dílo Přírodní park Ještěd. Stejně tak se dá mluvit o turistických průvodcích z roku 1953 a 1987.
V předvánočním období se tak skutečnou pochoutkou z posledních literárních menu Marka Řeháčka stala publikace vydaná u příležitosti stého výročí otevření horské chaty na Ještědu. Chata na temeni Děda Ještěda je dílem spíše popisujícím obraz politickým a v komplexu pojetím filosoficko-pozitivistickým. Nenásilně a vstřícné podání nacionalistického obrazu století prezentované horskou chatou je poutavým čtením, aniž by v něm kdokoliv politiku spatřoval. Navíc pak literárně činem ojedinělým.
Literární skvost je obtížné hodnotit jen z pohledu literárního. Dějiny horské chaty a navíc i společenský život století sleduje čtenář i v nádherných pohledech, shromážděných Zdeňkem Parmou. Lepší ilustrace by se určitě pro publikaci jen těžko hledaly. Unikátní publikace vznikla i díky pečlivé práci odpovědné redaktorky Marty Šídové a mladé grafičky Ivy Dvořákové vedle zkušeného Vítězslava Vintra.
Kniha vyšla nákladem Kalendáře Liberecka s. r. o. a její první autogramiáda se uskutečnila při křtu knihy v předvánočním týdnu. Další podpisování knihy připravil autor u příležitosti novoročního výstupu na Ještěd dopoledne v Turistickém informačním centru, kde bude možné knihu zakoupit. Mistr Podještědský

Nová možnost rezervace vstupenek do Lidových sadů
Vážení přátelé, příznivci Lidových sadů!
Dovolte, abychom Vás informovali o tom, že Lidové sady Liberec vstoupily do projektu Liberecké městské karty. Například každý držitel čipové karty si může na portálu http://vstupenka.liberec.cz zarezervovat vstupenky na naše představení z pohodlí svého domova. Takto rezervovanou vstupenky je pak možné vyzvednout až deset minut před začátkem představení!
Rádi bychom Vás také upozornili, že Liberecká městská karta nabízí celou řadu dalších výhod a služeb. Vydavatel pravidelně informuje držitele o novinkách a zajímavostech. Pokud máte i Vy zájem odebírat tyto novinky a zajímavosti, doporučujeme zaregistrovat se na http://www.citycard.cz/pages/cc/city_info.htm k odběru měsíčního zpravodaje. Měsíčník budete dostávat elektronicky a pochopitelně zdarma. Naleznete v něm aktuální informace a dozvíte se o příležitostech jak z kulturního prostředí, tak každodenního života. K odběru novinek se můžou samozřejmě zaregistrovat i ti z Vás, kteří nejsou držiteli Liberecké městské karty.

Informace ODS v Chrastavě
Ve středu 29.11.2006 proběhlo za úcasti předsedy oblastní rady ODS p.Radima Ziky, člena výkonné rady Ing. Jiřího Kittnera, poslance parlamentu Ing.Libora Ježka a dalších hostů jednání místního sněmu ODS v Chrastavě.
V úvodu jednání se funkce předsedy Místního sdružení ODS v Chrastavě s odkazem na výsledek voleb do zastupitelstva města vzdal Ing. Michael Canov. Do řádných voleb předsedy a nové rady, které proběhnou během roku 2007, byl jednáním za místní sdružení pověřen místopředseda p.Martin Trojan. Místní rada bude pracovat ve složení p.Martin Trojan, Petr Medřický, Josef Zitko a paní Miluše Peřinová.
Místní sněm se na svém jednání zabýval výsledky komunálních voleb v Chrastavě, Kryštofově Údolí a Nové Vsi, tedy v obcích, kde se o místa v zastupitelstvu ucházela ODS jako volební strana nebo její členové na kandidátkách nezávislých.
Největší pozornost byla věnována povolebnímu uspořádání v Chrastavě - volbě starosty, místostarosty a členů rady města na ustavujícím zasedání zastupitelstva dne 1.11.2006. Místní sněm vyslovil poděkování všem kandidátům ODS za reprezentaci ODS v letošních komunálních volbách a blahopřál Ing. Michaelu Canovovi ke zvolení starostou, Ing. Jiřímu Mlynářovi ke zvolení za člena rady města a Ing. Pavlu Šteklovi, Mgr. Aleši Trpišovskému, paní Miloslavě Šírové a Mgr. Václavu Severovi ke zvolení za členy zastupitelstva města.
Místní rada ODS v Chrastavě si je vědoma, že vyústění povolebních jednání může být pro některé občany města uspokojivým řešením, pro jiné, včetně části voličů ODS, těžko přijatelnou alternativou. Pokud nám chcete sdělit Vaše stanovisko k povolebnímu uspořádání chrastavské radnice, zašlete jej na , případně na adresu: Místní sdružení ODS, p.Martin Trojan, poštovní přihrádka 116, 463 31 Chrastava. Vaše názory vyhodnotíme a využijeme v další diskusi o budoucnosti ODS v Chrastavě.
Přejeme Vám úspešný rok 2007!
Místní rada ODS v Chrastavě

Krátké lednové zamyšlení… zastupitele O. Němce
O úcte k jazyku českému a národní hrdosti
První pracovní zasedání nového zastupitelstva města se na svém prosincovém jednání mimo jiné zabývalo úmyslem instalace desky malíři Willi Sittemu. Což o to, návrh jistě hodný úcty, ostatně Chrastava by se skutečně dala pojmenovat městem malířů.
Háček byl pouze v tom, že návrh počítal nejprve s umístěním textu v jazyce německém, a teprve poté v jazyce českém, s odůvodněním předkladatele, že to je podmínka k tomu, aby německá strana uhradila celé náklady pamětní desky.
Za SNK-Pro změnu v Chrastavě jsme navrhli postup obrácený, tzn. nejprve uvedení textu českého a na druhém místě textu německého. V tomto duchu zastupitelstvo města posléze i návrh schválilo, za což mu patří dík jako celku. Za SNK-Pro změnu v přesvědčeni, že jedině tak je to správně. Bez ohledu na finanční stránku. I kdyby to město snad mělo zaplatit (nutno podotknout, že ke dni návrhu nebyl znám alespoň orientační rozpočet).
I s ohledem na to, že malířova matka byla Češka. A zejména s ohledem na to, že jsme v Chrastavě, jsme na českém území, a pokud již dvojí nápis, pak tedy nejdříve v našem rodném českém jazyce. Tak velí národní hrdost.
Dopadne-li to nakonec tak, že město desku zaplatí polovinou či celou částkou není v objemu rozpočtu města zase tak důležité. My (Češi) neztratíme tvář a naši němečtí přátelé se mohou jezdit i přes tuto zdánlivou “maličkost” dívat na to, jak si vážíme našich rodáků-umělců, bez ohledu na národnost.
Bc. Oldřich N ě m e c, zastupitel za SNK-Pro změnu v Chrastavě

Okénko radního Michala Košiny
Vážení spoluobčané, jsem rád, že k mému poslednímu článku přišly ohlasy a připomínky.
V prvé řadě se musím omluvit, že jsem nepřesně uvedl informaci o školní jídelně. Napsal jsem, že proběhly opravy radnice, školní jídelny a nyní školy. Pokud jde o školní jídelnu, uvádím na pravou míru, že se samozřejmě nejedná o opravu, ale o stavbu, přesněji o přístavbu k domu s pečovatelskou službou. Určitě si nemyslím, že jde o stavbu zbytečnou. Všichni víme, že školní jídelna byla pro město velmi potřebná. Pouze jsem chtěl upozornit na nynější výrazné zadlužení města. Pokud si sečteme všechny již zmíněné akce a stavbu domu s pečovatelskou službou, tak dospějeme k částce cca 60 milionů korun(plus další možné finance na pokračování opravy školy a plus již vynaložené finanční prostředky), což skutečně svědčí o nezanedbatelném zadlužení města.
Pro další chod města bude důležitý leden, kdy se bude schvalovat rozpočet pro rok 2007 a zde se budeme snažit prosadit již body z našeho volebního programu. Důležité by určitě bylo, kdyby vedení města nebo rada připravily krátkodobý i střednědobý finanční plán pro město. Určitě by to byl odrazový můstek pro řízené financování města, ale i příležitost pro občany, jak kontrolovat, zda vedení města své sliby plní. Z tohoto hlediska by jistě bylo přínosem zřídit na webových stránkách města kolonku “diskuse”, což se chystám navrhnout na nejbližší schůzi rady města. Doufám, že tato příležitost k vyjádření se k záležitostem týkajících se každého z nás, bude občany města hojně využívána.
Dále doufám, že se panu starostovi ozve s kladnou odpovědí alespoň jeden bankovní dům s možností zřízení bankomatu na Střeleckém vrchu na dopis s oslovením v této věci.
Na poslední radě jsme se shodli na zahájení jednání s Českou poštou ohledně otevření místní pošty i v sobotu dopoledne. Předpokládám, že by toto rozšíření služeb řada občanů ocenila.
Co mne mrzí, je nízká podpora zastupitelů pro můj návrh na využití pracovníků na veřejně prospěšné práce při převádění dětí přes frekventovaná místa na silnicích ve městě - jde zejména o přechod v Žitavské ulici a u autobusového nádraží. Na úřadu práce i u policie ČR v Liberci jsem dostal vyjádření, že takové využití těchto pracovníků není proti zákonu. Tento problém ošetřuje vyhláška 30/2001 sb. o pravidlech provozu na pozemních komunikací. Součástí této vyhlášky je i příloha, kde se potvrzuje nutnost proškolení pracovníků oprávněných převádět děti přes komunikace. Další možností je, aby tyto pracovníky určitou dobu dozorovala městská policie. Z důvodu současné nepodpory v zastupitelstvu, se však této záležitosti nebudu více věnovat, pokud by však nevzešel výrazný podnět od občanů města - především rodičů školáku.
Na závěr mi vážení spoluobčané dovolte, abych Vám do nového roku 2007 popřál pevné zdraví a spousty splněných předsevzetí.
Michal Košina

Z pera našich čtenářů

Centrum dobrého času, dětské a mateřské centrum 1. patro kina – Turpišova 236, 463 31 Chrastava

Vánoce 2006
Je to tak trochu “šok” vstoupit ze svátečních dní do všedního pracovního týdne a tak se pojďme ještě krátce ohlédnout za uplynulými Vánocemi: Každý týden v prosinci, počínaje první adventní nedělí, se v patře budovy městského kina rozsvěcela okna s vánočním příběhem na pokračování. A tak se každý všímavý pozorovatel mohl dozvědět, jak se to tehdy s narozením Ježíše Krista všechno odehrálo.
Druhou prosincovou neděli – 10.12. – se sešli všichni, kdo rádi něco tvoří, na Adventním vyrábění v sále Společenského klubu (na fotografiích vpravo). Vyráběla se vánoční přáníčka, záložky, navlékaly se řetězy, vyráběly se ozdoby, vánoční dárkový papír. Všichni, kdo již byli unaveni, mohli posedět v kavárničce a malé děti měly svůj program v dětském koutku. Sešlo se nás bez jednoho 70, ve věku od 2 do 82 let.
V sobotu 23.12., v předvečer Štedrého dne, městem procházel tajemný průvod, to se skupina odvážných rodičů a prarodičů s dětmi vydala na Cestu do Betléma (fotografie vlevo dole)! Svítili si lampiony a cestu jim ukazovala zářící hvězda, kterou nesl veliký anděl. Poutníci na své cestě potkali Josefa s Marií na koníkovi, tři mudrce z dalekých východních zemí a pastýře, kteří u ohníčku střežili svá stáda. Nakonec se všichni sešli před budovou kina, kde stál Betlém s Marií, Josefem a miminkem a také živými ovečkami a koníkem..., společně zazpívali “Narodil se Kristus Pán, veselme se...”, popřáli si hezké Vánoce... Někdo šel domů, někdo ještě zůstal posedět, ohřát se a popovídat. A myslím, že každý kdo přišel, si ten večer před Vánoci náramně užil!

Trocha účtování a poděkování
V roce 2006 jsme “oslavili” rok provozu Dětského a mateřského centra a zároveň mohlo dojít k rozšíření jeho činnosti: kromě již probíhajícího Klubu maminek, kde je připravován především program pro děti, jsme v dubnu mohli otevřít Kurz angličtiny pro maminky a v říjnu také Kurz němčiny. Dětské a mateřské centrum tedy pracuje již ve třech pravidelných setkáních, které týdně navštěvuje 20 až 25 maminek s dětmi většinou z Chrastavy, ale i Václavic, Hrádku nad Nisou, Oldřichova v Hájích, Liberce. Proběhla také řada nepravidelných akcí, např. pobyt maminek s dětmi v přírodě, Jarní olympiáda v kuličkách, dětské odpoledne – Rozloučení s prázdninami, odpoledne tvoření a soutěží – Slavnost jablek atd.
Od jara jsme také usilovali o zřízení dětského koutku pro veřejnost s lavičkami pro seniory na zahradě městského kina. Tento záměr jsme zatím pro nevýhodnost smlouvy (nekomerční nájem, ale s podmínkou složit předem 40 000,-- Kč na zřízení oplocení, které by zahradu rozdělilo na dvě části) nemohli realizovat. Pokoušeli jsme se jednat, ale na naše připomínky ke smlouvě nebyl brán ze strany vedení města zřetel.
Kromě aktivit pro maminky s malými dětmi jsme v roce 2006 jsme otevřeli Kurz němčiny pro seniory, který probíhá v odpoledních hodinách, 2 vyučovací hodiny týdně a navštěvuje ho 7-8 účastníků. Pravidelně také každou středu probíhal tzv. Klub kavárna – nízkoprahový klub s možností posezení v příjemném a nerizikovém prostředí, s poslechem hudby, stolními hrami a časopisy. V rámci Klubu kavárna jsme pořádali také různé nepravidelné akce – setkání se zajímavými hosty – cestopisné programy, sdílení životních zkušeností.
Moc nás těší, že to co jsme dělali bylo přijímáno lidmi všech generací. A máme radost, že společně můžeme objevovat, že je možné žít plnohodnotný život v každém věku a situaci - “mít dobrý čas”. Proto jsme také nazvali projekt, který zastřešuje naše aktivity jako Centrum dobrého času.
Rozšíření činnosti by nebylo možné, bez rozšíření týmu pracovníků. V současnosti máme jednoho pracovníka na plný a tři na částečný pracovní úvazek. Všichni jsou placeni z prostředků Jednoty bratrské v ČR. Na všech aktivitách se, ale také trvale podílí řada dobrovolníků. Jsme neziskovou organizací a všechny ostatní výdaje jsou hrazeny z dobrovolných příspěvků našich členů, grantů, sponzorských darů a dobrovolných příspěvků úcastníku aktivit. Chceme tedy touto cestou také poděkovat všem, kteří nás a naši činnost v uplynulém roce podpořili: děkujeme Nadaci EURONISA za nadační příspěvek na vybavení prostor v celkové výši 20 000,--Kč, děkujeme vedení Města Chrastava, že můžeme užívat prostory v prvním patře kina za nekomerční nájemné, děkujeme firmě RECo Design za podporu při grafickém zpracování a tisku plakátů, děkujeme organizaci IBUS – sdružení pro vzdělávání a rekvalifikaci za darovaný kancelářský nábytek, děkujeme firmě Zelenina Valeš za “vitaminové příspěvky” při dětských akcích, děkujeme všem, kteří nás podpořili i jakkoliv jinak, třeba “jen” povzbuzením v pravý čas...
Bétel
– Jednota bratrská Chrastava

Ještěd v novém
Návštěvníkům Ještědských hor v novém roce se úplne přebudovaný představí lyžařský areál na ploše šesti kilometrů čtverečných především od Liberce, ale ani jižní svahy nezůstaly nepoznamenány stavebními úpravami. Za několik měsíců dostaly lyžařské stráně širší sjezdovky, bohatší zasněžení, osvětlení i zlepšení výcvikových možností a parkování, zlepšil se i rozsah služeb včetně půjčoven lyžařského vybavení.
Šest vleků, dvě čtyřsedačkové a jedna dvousedačková lanovky zvýší kapacitu spolu s kabinovou lanovkou na 10900 přepravených osob v hodině.
Úplnou novinkou mimo sedačkové lanovky, které by měly být v provozu celoročně je vlek G z Plání na Skalku. Nové výukové prostory byly vybudovány na Bucharce. Masové rozšíření Skibusů umožní lyžování zájemcům hlavně z Prahy, okolních měst a také z nejbližšího pohraničí Německa a Polska.
Sjezdovky dosahují celkem 11,1 kilometrů, osvětleny budou tři z nich a zasněžováno bude téměř devět kilometrů tratí. Také parkoviště zaznamenalo zvýšení počtu parkovacích míst a z centrálního parkoviště, kde se budou prodávat permanentky je možné přejet na lyžích jen pár metrů k nejbližšímu vleku na Skalce.
Problémem zůstáva nedořešené občerstvení i přes jedenáct stánků, což se jeví jako nedostatečná kapacita a servis pro lyžaře. Návštěvník v centru lyžování může získat informace také o libereckém regionu v informačním centru na konečné tramvaje. Bohatě prospektů i upomínkových přemětů včetně průvodců, ale především možné nabídky pamětihodností, přírodních zajímavostí a možnostech lyžování v jiných oblastech jsou k dispozici od úterka do neděle. Mimo to v malé galerii infocentra bude uspořádána v průběhu ledna výstava fotografií z Lužických hor studentů českolipského gymnázia.
Milan Turek - vedoucí Turistického informačního centra Liberec - Horní Hanychov

Jmelí – prastarý symbol Vánoc
Nedílnou součástí Vánoc je větvička jmelí. Je to nejstarší vánoční symbol. Tato stále zelená rostlina byla kdysi součástí pohanských obřadů. Zřejmě proto, že rostla tak vysoko v korunách stromů, a lidé věřili, že jmelí posílají bohové a připisovali mu léčivou a magickou moc. Proto bylo opředeno mnoha legendami a tajemstvím. Bylo to asi tím, že na zelených stoncích se tvoří bílé bobule připomínající perly. Výjimečné a mimořádně nezvyklé je, že dozrávají v prosinci, kdy nekvete a nedozrává v přírodě téměř nic.
Do konce středověku bylo u nás jmelí téměř jedinou zelenou rostlinou v zimě,protože naše lesy byly tenkrát převážně listnaté. Jmelí je symbolem života, protože přežije i tu netužší zimu.
Při pohledu z dálky vypadá v korunách stromů jako zelené koule o průměru až jeden metr. Listy jsou kožovité, neopadavé, kvete nenápadně, samčí květy intenzívně voní. Plody – bobule po rozmačkání pevně lepí, proto lidé věřili, že upevňují přátelské svazky. Bobule mají rádi drozdovití ptáci, kteří trávením a pozdějším vylučováním přispívají k rozmnožování těchto rostlin.
Podle jedné legendy bylo kdysi jmelí stromem. Ze dřeva jednoho z těchto stromů byl zhotoven kříž pro Ježíše. Jmelí poté hanbou uschlo a proměnilo se v rostlinu, která každého, kdo pod ní projde, něčím hezkým odmění.
Podle jiné legendy se praví, že jmelí přinese štestí tomu, kdo je větvičkou jmelí obdarován, nikoli tomu, kdo si ji koupí.
Podle keltských předků zajišťovalo jmelí plodnost. A právě z tohoto keltského období pochází zvyk líbání pod zavěšenou větvičkou jmelí. Irové věší jmelí nade dveře jako pozvánku k prostřenému stolu. Obyvatele domu má chránit před zlými silami a kouzly. V Norsku je symbolem smíření. U nás se od nejstarších dob zavěšovalo v bytech stejně jako podkova nebo čtyřlístek, aby přineslo do domu štestí. A tak ať i vám přinese to vaše darované jmelí hodně štestí v novém roce 2007
A. V.
.

TJ SOKOL Chrastava a Společenský klub
pořádají každou středu od 16:00 hodin ve Společenském klubu
CVIČENÍ RODIČŮ S DĚTMI!
Těšíme se na Vás

Chrastavské šlápoty již tuto sobotu
Tradiční zimní turistický pochod Chrastavské šlápoty se uskuteční již tuto sobotu, tj. 6. ledna 2007. Prezence proběhne od 7:30 hodin v sále jídelny GASTRO MAJBA v Nádražní ulici. Pořadatelé z Klubu českých turistů v Chrastavě pro vás připravili opět krásné tratě na 7, 10, 15 a 20 kilometrů! Udělejte něco pro své zdraví a přijďte poznávat svoje okolí!
iv

200 dnů sbírky “Pozvedněte slabé!” vyneslo přes 600 tisíc korun. Zimní část sbírky dosáhla výše 235 tisíc korun
V pátek 22. prosince 2006 byl spočítán výtěžek sbírky “Pozvedněte slabé!” za uplynulých 200 dnů jejího trvání. Celkem se tak podařilo vybrat 604 tisíc korun. Z toho zimní část, která začala koncem listopadu činila 235.248 tisíc korun. Jakoby každý obyvatel české části Euroregionu Nisa daroval v tomto roce více než jednu korunu. Tato částka ale ještě není konečná, výsledek za celý 4. ročník budeme znát až v lednu 2007 poté, co k výše zmíněné sumě přibudou peníze vybrané do sbírkových pokladen umístěných na různých místech regionu, jako např. na benzínových pumpách, v optikách, pekařstvích, lékárnách, bankách apod.

Informace o sbírce
Hlavním záměrem této sbírky je ukázat na lidi okolo nás, kteří si zaslouží naši pozornost a přinejmenším i malou finanční pomoc z naší strany. Veřejná sbírka je koncipována na více let a bude prováděna po celé české části Euroregionu NISA (Liberecký kraj a oblast Šluknovského výběžku). V minulých třech ročnících této sbírky byla vybrána částka převyšující 1,5 korun a podpořeno bylo 69 neziskových organizací.
Tento ročník sbírky osobně svým finančním darem podpořili někteří hráči prvoligového fotbalového týmu Slovan Liberec a také hokejový útocník Bílých Tygrů Václav Novák. V minulých letech sbírku podpořili Předseda Senátu PČR Přemysl Sobotka, hejtman Libereckého kraje Petr Skokan, hokejový brankář Milan Hnilička a liberecký primátor Jiří Kittner. Finanční prostředky získané v tomto roce budou rozděleny v prvním čtvrtletí roku 2007 v 16 městech Euroregionu Nisa.Příspěvky je stále možné zasílat na účet HVB Bank 705 705 705/2700.

Účel sbírky
- pomáhat týraným, zneužívaným a zanedbaným dětem (syndrom CAN)
- zlepšovat a obohacovat život tělesně a mentálně postiženým lidem
- pomáhat starým, nemocným a opuštěným lidem v jejich každodenním životě

Partneři sbírky
Hlavním partnerem 4. ročníku veřejné sbírky se stala HVB Bank CR a. s. (Liberec), dále partnery jsou UNIQA a. s. (Liberec), TEXO PLUS s. r. o. (Jablonec n. N.), bauMax ČR a. s. (Liberec), MARTY Drozd Jan (Liberec), Obchodní centrum Hypernova (Liberec), Obchodní centrum DELTA (Liberec) a grafické a reklamní studio ListDesign (Liberec). Významnými mediálními partnery projektu jsou Deníky Bohemia - Liberecký den, Radio Contact Liberec (Liberec) a televize RT Média (Liberec). Dále jsou partnery všechny školy, které nám pomáhaly v jednotlivých městech a JUNÁK-svaz skautů a skautek ČR, který zajistil hlídky u pokladny v největším nákupním centru Hypernova v Liberci.
Pro více informací kontaktujte: Jan Pelant – PR manažer a koordinátor projektu “Pozvedněte slabé!”, telefon: 608 303 202, 485 100 218

K příloze dnešního vydání Chrastavských listů
V dnešním vydání Chrastavských listů najdete dvě volně vložené přílohy. Jsou to kalendáře na rok 2007, které vydala firma RECo design s.r.o. jako svůj propagační materiál a zdarma je věnovala. Považuji za rozumné uvést k většímu z nich alespoň krátké vysvětlení. Jedná se o repliku kalendáře, který v roce 1928 vydala americká železniční společnost “Velká severní” k propagaci jak svojí železnice, tak i k propagaci nových hotelů, které vyrostly na úpatí Skalistých hor ve státě Montana, aby přilákaly turisty do jednoho z nejkrásnějších národních parků s názvem “Glacier”. V této oblasti po stovky let žil indiánský kmen Černonožců, který byl ovšem americkými kolonizátory okleštěn o území a bylo mu zřízeno několik menších územních rezervací. Železniční společnost využila tenkrát kreseb německého malíře Winolda Reisse, který v oblasti pobýval a příslušníky výše uvedeného kmene maloval na rozměrná plátna svým osobitým způsobem.
Pozn. V této indiánské rezervaci – území ve správě kmenové rady – žijí nadále příslušníci kmene Jižních Pieganů (podkmen kmene Černonožců). Jejich území je krásné a v současné době i oni “těží” z úspěšně rozvinutého cestovního ruchu. Na jejich území se pasou jejich koně i kmenové bizoní stádo. Rezervace má však stále problémy s alkoholem, drogami, ale i s hledáním vlastní identity, kterou jim násilně vzali příchozí osadníci.
Ivan Vydra, RECo design s.r.o.

Inzerce

KOUPÍM různé výrobky zdobené korálky do r. 1950 – taštičky – pompadůrky, pouzdra na hodinky, oděvní doplňky, svaté obrázky atd. Dále koupím vzorníky korálků a staré korálky navlečené i nenavlečené. Informace tel.: 603 260 778

———————————————————————————————
KOUPÍM staré zemědělské nářadí za koně, postroje, chomouty, vůz – k použití k původnímu účelu.
Daruji za odvoz koňský hnůj. Informace na tel.: 603 260 778.

———————————————————————————————
PRODÁM fotoaparát Nikon F80 a objektivy Sigma 28-135/3,8-5,6 a 70-300/4-5,6 za 8 000,--Kč a blesk sigma EF 500DG Super (Nikon) za 3 500,--Kč. Vše ve výborném stavu. Informace na tel.: 728 565 786, 482 723 880.