Chrastavské listy 4/2007

Jindřicha Fadrhonce střídá Miroslav Chvála
Stavební inženýr Jindřich Fadrhonc ukončil téměř po osmi letech (1. 4. 1999 až 28. 2. 2007) své působení ve funkci tajemníka MěÚ v Chrastavě. Ing. Jindřich Fadrhonc, který na chrastavské radnici poprvé působil jako porevoluční místopředseda v roce 1990 (za předsedy JUDr. Otakara Letovského), během své osmileté praxe v roli šéfa úřadu odvedl pořádný kus profesionálně odvedené práce a za to mu patří velký dík. Ing. Fadrhonc se sice pracovně rozloučil s Chrastavou, nikoli však s prací tajemníka. Již v prosinci 2006 vyhrál výběrové řízení na tuto funkci v Českém Krumlově, kde nastoupil na tento prestižní úrednický post 1. 3. 2007. Ať se Ti daří Jindřichu!
Lesní inženýr Miroslav Chvála pracoval ve vedoucích funkcích na Okresním úřadu v Liberci a v posledních letech na Magistrátu města Liberec. Stal se poměrně známým nejen se svojí specializací na životní prostředí, ale především svojí odborností i svojí zásadovostí. A také odvážností, když se v roce 2004 pokusil o nemožné, a sice porazit v senátních volbách tehdejšího místopředsedu (a dnešního předsedu) Senátu.
Ing. Miroslav Chvála se ve výběrovém řízení na tajemníka MěÚ Chrastava v únoru 2007 v náročné konkurenci 11 uchazečů umístil u všech členů 5ti-členné výběrové komise na prvním místě. V souladu s názorem komise jsem pana Chválu po udělení souhlasu ředitele KÚ Libereckého kraje jmenoval dne 13. 3. 2007 s účinností od 1. 4. 2007 tajemníkem. Přeji novému panu tajemníkovi hodně elánu. Ať se Vám, pane Chvála, u nás pracuje dobře!
Ing. Michael Canov, starosta města

Slovo k opravám komunikací
Jsme si vědomi nutnosti oprav komunikací ve vlastnictví města včetně komunikací na Vysokou a Vísku. Finanční možnosti jsou však omezené, v letošním roce má město v rozpočtu na opravu místních komunikací 3,8 mil. Kč, což zdaleka nestačí potřebám. Pro město je paradoxně mnohem výhodnější, když je komunikace v majetku kraje, než když patří městu. Ne, že by měl Liberecký kraj peníze na rozdávání. Přece jen však operuje na podstatně větším prostoru a s podstatně větším rozpočtem. A nám dává možnost usilovat o to, aby část z krajského rozpočtu vyčleněná na komunikace byla nasměrována právě do Chrastavy. Jsem proto velmi rád, že se v loňském roce realizovala výměna mostu v Andělské Hoře v hodnotě cca 15 mil. Kč a že v těchto dnech dochází k realizaci rekonstrukce vozovky ve Vítkově v hodnotě 34,3 mil. Kč, a to v celé délce 9,3 km, tím spíše, že podle původních plánů byla rekonstrukce uvažována maximálně v cca třetině trasy (viz Chrastavské listy 11/2006). Chci touto cestou ještě jednou veřejně poděkovat odpovědným pracovníkům Libereckého kraje a občany a návštěvníky Vítkova požádat o pochopení nezbytných uzávěr během rekonstrukce.
Ing. Michael Canov, starosta

Večer se starostou
Vážení spoluobčané,
dovoluji si Vás pozvat na čtyřicátýpátý “Večer se starostou” pořádaný na téma “Městský rezervační systém”. V Chrastavě se jako v prvním mimolibereckém místě zřizuje bod, kde půjde zakoupit lístky do libereckých kin a divadel (a v budoucnu snad i na hokej a fotbal). Večer se starostou na toto téma se koná ve středu dne 11. dubna 2007 od 17:00 hodin ve velké zasedací místnosti. Pozvání přijal Ing. Jiří Hruboň z  Liberecké informační společnosti, a. s., který seznámí zájemce s principy a výhodami tohoto systému a je připraven zodpovědět veškeré dotazy. Na večeru bude přítomen i pracovník infocentra PhDr. František Vydra, neboť v infocentru bude zřízeno prodejní místo.
Těším se na Vaši úcast. Ing. Michael C a n o v, starosta

Ze zasedání Rady města Chrastava dne 26. února 2007
Rada města se na své schůzi projednla a usnesla se mimo jiné takto:

- s c h v á l i l a
návrh smlouvy o pronájmu filmových kopií s SPI Internetional Czech republic s. r. o., Nad Ondřejovem 1001, Praha 140 00 a pověřila starostu jejím podpisem

- s c h v á l i l a
návrh dodatku č. 1 k dohodě o podmínkách podávání poštovních zásilek Profi-balík č. 048110 – 0022/2007 s Českou poštou s. p., Olšanská 38/9, Praha, 225 99 a pověřila starostu jejím podpisem

- s c h v á l i l a
návrh smlouvy o pronájmu filmových kopií se společností FILM DISTRIBUTION ARTCAM, s. r. o., Rašínovo nábřeží 6, Praha 120 00

- s c h v á l i l a
pojistnou smlouvu č. 83696663-17 - pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a havarijní pojištění osobního vozidla Škoda OCTAVIA Elegance 1,6 MPI a pověřila starostu jejím podpisem

- s c h v á l i l a
darovací smlouvu DR/1/2007 - výroba nápisů a znaků a aplikace na vozidlo Škoda OCTAVIA uzavřenou mezi firmou RECo design s.r.o., Vítkovská 468, 463 311 Chrastava, zastoupenou Ivanem Vydrou a Městem Chrastava a pověřila starostu jejím podpisem

- s c h v á l i l a
návrh smlouvy o dílo se zhotovitelem VVA s. r. o., V. Nezvala 129/2, 466 02 Jablonec nad Nisou, IČ 25413724 na akci HZS Chrastava (dodávka a montáž průmyslových vrat – budova hasičů v Chrastavě) a pověřila starostu jejím podpisem

- s c h v á l i l a
návrh smlouvy o dílo se zhotovitelem Technické a stavební služby a. s., Liberecká 35, 463 31 Chrastava, IČ 25425706 na zajištění provozu sběrného dvora a pověřila starostu jejím podpisem

- s c h v á l i l a
odpis movitého a nemovitého majetku dle přílohy

- r o z h o d l a
o vypořádání zlepšeného výsledku hospodaření zřízených PO za rok 2006 dle přílohy

- p o v ě ř i l a
místostarostu přípravou rozpočtového opatření ve vztahu k udělení výjimky pro ZŠ Vítkov, včetně písemné informace (zahrnující i výhled na školní rok 2007-2008) ředitelky školy, v termínu do příštího jednání RM

- v z a l a n a v ě d o m í
zápis č. 2007/4 z jednání bytové a sociální komise ze dne 12. 2. 2007

- r o z h o d l a
o uzavření smlouvy o nájmu bytu v DPS s paní Jindřiškou Chlumovou a pověřila starostu jejím podpisem

- p o v ě ř i l a
ORM přípravou projektové dokumentace na vestavbu kanceláře ředitelky ŠJ v budově Školní jídelny Chrastava, Turpišova 343, 463 31 Chrastava

- s c h v á l i l a
převzetí záštity města a povolila užití znaku města dle žádosti Českomoravské myslivecké jednoty – okresního mysliveckého spolku Liberec

- p r o j e d n a l a
záměr zavedení městského rezervačního systému

Tisková zpráva Mikroregionu Hrádecko - Chrastavsko
Dne 20. 2. 2007 se uskutečnila první členská schůze Mikroregionu Hrádecko – Chrastavsko v roce 2007. Konala se v členské obci Kryštofovo Údolí, které poskytlo výborné zázemí a patří jí velké díky. Na této schůzi byl schválen rozpočet Mikroregionu Hrádecko – Chrastavsko na rok 2007 ve výši příjmů 328 910,-- Kč a výši výdajů 304 300,-- Kč. Součástí jednáni bylo i představení přehledu dosud podaných žádostí o finanční podporu na projekty mikroregionu pro rok 2007. Každoročně totiž podáváme žádosti o podporu na společné projekty mikroregionu do vhodných dotačních systémů Libereckého kraje (např.: Grantový fond – Program obnovy venkova), zaměřených na mikroregiony a nejen do systému a programů Libereckého kraje, ale i do jiných systému, programů a strukturálních fondů EU. Které že projekty to prozatím v letošním roce jsou? Prvním projektem a žádostí o podporu je projekt na zajištění poradenských služeb pro mikroregion – “Poradenství pro rozvoj venkovských oblastí”. Součástí projektu je především zajištění finančních prostředků na poradce mikroregionu, který obstarává veškerou administrativní činnost mikroregionu, vyhledává vhodné dotační systémy a zpracovává projektové záměry, koncepce a žádosti o podpory za mikroregion. Dalším jeho úkolem je provádění základního poradenství v oblasti projektů pro jednotlivé oce, ale i pro ostatní zájemce o dotace z území mikroregionu. Následnou součástí tohoto projektu je uskutečnění několika schůzek, seminářů a školení na vytipovaná a potřebná témata zaměřená především na činnosti zástupců obcí tak, aby byli schopni lépe a odborněji zvládnout dané činnosti. Finanční požadavky na projekt jsou: vlastní prostředky 90 tis. Kč, předpokládaná dotace 90 tis., celkem tedy 180 tis. Kč. Druhou podanou žádostí o podporu je žádost na projekt – “Oprava místní infrastruktury – mostků a lávek”, jehož cílem je prověřit stavebně technický stav mostků a lávek přes vodní toky v našem regionu. Po prověření stavu vybraných mostků a lávek by mělo dojít k navržení opatření na zlepšení jejich stavu a ve vhodných případech by bylo možno i některá opatření realizovat. Provedly by se tak opravy některých mostků a lávek, které by zlepšily jejich stav a bylo by možno je i nadále bezpečně využívat. Finanční rámec tohoto projektu je nastaven v celkové výši 1 mil. Kč, z toho 300 tis. Kč vlastní podíl mikroregionu a 700 tis. přepokládané získané finanční dotace. Konečně třetím projektem, u kterého bylo požádáno o podporu, je projekt – “Projektové dokumentace mikroregionu”, který je projektem investičním. Umožní členům mikroregionu finančně podpořit zpracování projektových dokumentací v různých stupních zpracování (k územnímu rozhodnutí, ke stavebnímu povolení apod.) jako nutných podkladů potřebných k samotné k realizaci investičních a tedy pravděpodobně ve většině případů stavebních projektů na území mikroregionu. I v tomto projektu se jako v projektu předchozím přepokládá s finančním rámcem na projekt v celkové výši 1 mil. Kč, při vlastním podílu 300 tis. Kč a předpokládané dotaci 700 tis. Kč.

Představujeme nového tajemníka Městského úřadu v Chrastavě Ing. Miroslava Chválu

Od 1. dubna nastoupíte do funkce tajemníka MěÚ. Zastával jste i v minulosti podobnou funkci?

- Od roku 1983 jsem pracoval ve státní správě lesů. Na bývalém Okresním úřadu Liberec jsem mnoho let vedl oddělení ochrany přírody a krajiny s působností v lesích, myslivosti a příbuzných oborech. Dva roky jsem byl vedoucím odboru životního prostředí. Tak zodpovědnou práci, jako je tajemník MěÚ, jsem však dosud nezastával. Nikdy jsem neměl rád úředníky, byrokraty. Nakonec to dopadlo tak, že jsem se sám úředníkem stal, ale vždycky jsem se snažil, aby úřady slušným a poctivým lidem sloužily.

Jaký obor jste vystudoval?

- Studoval jsem v Brně na vysoké zemědělské škole, na lesnické fakultě. Můj otec byl sice voják, ale současně myslivec a ve volném čase mě brával do lesa a naučil mě mít rád přírodu.

Takže jste pracoval v oblasti péče o životní prostředí. Práce tajemníka je však velmi mnohostranná, budou Vás muset zajímat problémy financí, školství, dopravy, obchodní sítě…

- Jsem si vědom, že to nebude snadné. O řešení problémů nerozhoduje pouze tajemník. Za základní předpoklad úspešného řešení potřeb města a jeho občanů považuji tvůrčí spolupráci všech orgánů města. Vím, že předpisy a novely zákonů jsou často zbytečně složité. Chtěl bych, aby úřad byl občanům více pomocníkem, případně rádcem a současně nevznikaly neodůvodněné pochybnosti, kde je právo.

Co byste nám mohl sdělit ze svého soukromí?

- Jsem otec čtyř, z toho tří dospělých dětí, mám dceru (28 let) a tři syny, bydlím v Liberci.

Předpokládám, že máte i při svém pracovním vytížení nějaké záliby a koníčky…

- Kdysi jsem hrál dobře volejbal a sport býval mou největší zálibou hned vedle přírody. Rád pracuji na zahradě a považuji se za poměrně úspešného kutila samouka.

A jaký máte vztah k mladé generaci, především k dětem?

- Již dvacet let se podílím na vedení prázdninových dětských táborů poblíž Kokořínského dolu. Při této práci poznám děti z jiné stránky, než je znají učitelé a jak se o nich píše v novinách. Nejsem pesimista, vím, že ve většině dětí je skryto dobré jádro. Ano, jsou jiní, než jsme byli my v jejich věku. Podle mého názoru by se nemělo šetrit na zařízeních určených k rozvíjení dětských aktivit a talentů. Mám na mysli zájmové kroužky, sportovní akce, zajímavé soutěže – pak by např. drogy nebyly tak přitažlivé…

Přeji Vám, aby se Vám práce v nové funkci a v novém prostředí dařila a líbila.

Připravil: PhDr. František Vydra - městský kronikář

Místní poplatky (psi, odpady) v roce 2007
V průběhu měsíce února 2007 správce místních poplatků hospodářsko-finanční odbor MěÚ Chrastava rozeslal složenky na místní poplatek ze psů. Poplatek je možné uhradit rovněž v hotovosti do pokladny MěÚ na hospodářsko-finančním odboru. Sazby poplatku jsou uvedeny v obecně závazné vyhlášce č. 5/2006, o místním poplatku ze psů. Složenky na místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů byly rovněž rozeslány v polovině února, a to na poplatky splatné k 30. 4. 2007, v srpnu 2007 budou rozeslány složenky na poplatky splatné k 30. 9. 2007 (v případě, že je poplatek odváděn společným zástupcem za 4 nebo více osob). Výše tohoto poplatku se nemění, pro rok 2007 zůstává částka 456,-- Kč. Výpočet poplatku je uveden v obecně závazné vyhlášce města Chrastavy č. 8/2006, která je zveřejněna na internetových stránkách Města Chrastavy, a to na adrese www.chrastava.cz/muinfo/vyhl a k nahlédnutí je také na hospodářsko-finančním odboru. HFO MěÚ Chrastava.

Do cestovního ruchu vstupuje unikátní rezervační systém
Zcela revoluční způsob zprostředkování služeb cestovního ruchu nabídne již tuto letní sezonu všem návštěvníkům i obyvatelům Libereckého kraje nový OnLine rezervační systém, který nemá zatím v České republice obdoby. Systém, umožňující komunikaci ve více jazycích, vyvinula liberecká společnost R-INCON, mj. tvůrce redakčního systému internetových stránek města Jablonec nad Nisou, které vyhrály krajské kolo soutěže o nejlepší webové stránky měst a obcí Zlatý erb. Podobný rezervační systém úspešne funguje zatím např. v Rakousku, ale liberecká společnost slibuje mnohá vylepšení. Veřejnosti i všem potenciálním zájemcům ho představí

30. března 2007 v 10:00 hodin v libereckém hotelu Valdštejn.
Se svými příspěvky zde rovněž vystoupí náměstek hejtmana Libereckého kraje Ing. Antonín Schäfer jako zástupce veřejné správy, předseda sdružení Český ráj Aleš Hozdecký jako zástupce významného turistického regionu a předseda Okresní hospodářské komory Jablonec nad Nisou Pavel Vích jako zástupce podnikatelské veřejnosti. Nový “BookingSystems” propojuje nabídku poskytovatelů služeb – hotelů, penzionů, restaurací, sportovních zařízení, koupališť, adrenalinových center, historických a církevních památek, muzeí, galerií, skanzenů i přírodní památek – s celou řadou jejich zprostředkovatelů – cestovních kanceláří, infocenter, regionálních informačních serverů, měst a obcí, občanských sdružení ad. Zákazník tak bude mít možnost si velmi jednoduchým a efektivním způsobem vybrat z té nejširší nabídky nejrůznějších služeb, okamžitě si je objednat a zarezervovat. Výhody oproti dosavadním způsobům internetových rezervací jsou značné. Vše probíhá OnLine, zákazník má tudíž okamžitou kontrolu nad potvrzením objednávky, navíc může zároveň provést i platbu. Kromě komplexnosti nabízených služeb se také rozšiřuje síť možných kontaktních míst, ať už se jedná o infocentra, infoboxy, cestovní kanceláře či webové stránky jednotlivých poskytovatelů a zprostředkovatelů služeb. Do projektu jsou samozřejmě zapojena i města a obce daného regionu. Více informací můžete získat na www.as4u.cz nebo www.booking-systém.eu (od 30. 3. 2007). Veškeré dotazy Vám také rádi zodpovíme na telefonu: 484 849 747 nebo e-mailové adrese: sales.dpt@as4u.cz. Ing. Radomír Štíhel - jednatel společnosti.

Vítání občánků v Chrastavě
Dne 17. března 2007 proběhlo v obřadní síni 1. vítání občánků v roce 2007. Dětiček se sešlo celkem 22, a proto byly rozděleny do tří skupin. Děti a jejich rodiče přivítali zastupitelé města Chrastava, a to paní Miloslava Šírová, pan Bc. Oldřich Němec a pan Mgr. Václav Severa. Po úvodních slovech následovalo již tradiční fotografování v kolébce, zápis do knihy narození a na závěr si děti odnášely malou hračku a jejich rodiče příjemný zážitek. Již dnes se těšíme na další vítání občánků Chrastavy.

Vážení spoluobčané,
na základě oznámení z Ministerstva dopravy vás upozorňujeme na nutnost výměny řidičských průkazů vydaných od 1. července 1964 do 31. prosince 1993. Bližší informace naleznete na úrední desce obecního úradu, případně na dopravně správních agendách vdávajícího úradu dle místa trvalého pobytu držitele řidičského průkazu. Ke konci roku mohou být z provozních důvodů výměny řidičských průkazů spojeny s velmi dlouhým čekáním ve frontách na úradech. Nelze opomenout, že řízením vozidla bez platného řidičského průkazu se řidič dopouští dopravního přestupku. Proto, prosím, s výměnou řidičských průkazů za nové neotálejte! Citujeme ze zprávy Ing. Pavla Rychetského, vedoucího odboru dopravy Magistrátu města Liberec: Podle nejnovější statistiky Ministerstva dopravy jsme za poslední tři měsíce vyměnili 1426 řidičských průkazů. Povinná výměna řidičských průkazů v našem obvodu (ŘP vydané do 31.12.1993) se týká k datu 28.2.2007 ještě 16 428 držitelů. V měsíci únoru jsme vyměnili pouze 484 průkazů. Pokud by tento trend pokračoval, stihne výměnu pouze 4500 řidičů. Na začátku roku 2008 by pak v našem obvodu bylo na 11.000 řidičů bez platného řidičského oprávnění. Pokud si myslíte, že mezi výměnou povinné patříte i vy, dobře si přečtěte leták zveřejněný opakovaně na straně 6 tohoto vydání Chrastavských listů (poprvé v č. 2/ 2007). Více informací najdete na internetových stránkách Ministerstva dopravy ČR – www.mdcr.cz.

Kuželkáři v Chrastavě jsou aktivní partou sportovců
Na úvod tohoto článku bych chtěl představit oddíl kuželkářů, k jehož založení došlo již v roce 1945, ale teprve od roku 1960 mají místní kuželkáři vlastní sportoviště, ve kterém se postupně střídají generace. Nelze zde vyjmenovat všechny zasloužilé členy a pamětníky, ovšem není možné opomenout nestory a zakladatele tradice tohoto sportu v Chrastavě, jako Rudolf Krátký, Norbert Husák, Miroslav Junek, František Dostál a další. Dvě naše družstva hrají krajský přebor. Je pravdou, že tabulku momentálně nevedou, ale vždy patřily do přední linie. Členka našeho oddílu Jana Vokounová hraje úspěšně kuželkářskou ligu v Jablonci nad Nisou a řadí se stále mezi hráčskou ligovou špičku. Jako oddíl udržujeme pravidelný sportovní kontakt s kuželkáři ze Ziphony Zittau. Na základě dlouhodobé smlouvy mezi oddíly se pravidelně 2 x ročně setkáváme při sportovním klání. Na podzim je to v Německu, kde se hraje o putovní pohár starosty města Žitavy a na jaře u příležitosti memoriálu Norberta Husáka. V podzimním startu o pohár starosty Žitavy jsme soupeře převálcovali a odvezli si na rok putovní pohár k velké nelibosti soupeře, který si na nás věřil, ale tentokrát byla jejich víra slabá. Všichni naši hráči podali velice kvalitní výkon. Ovšem oproti loňsku se nám nepodařil letošní nához při únorovém memoriálu Norberta Husáka doma v Chrastavě. Žitavští kuželkáři měli skutečně upřímnou a neskrývanou radost ze svého vítězství. Příští rok si je ale více pohlídáme. Dlouhodobě také přetrvává družba s kuželkáři ze Zwickau, se kterými se pravidelně 1 x ročně setkáme v přátelském klání. Letos přijedou k nám do Chrastavy. Ani toto německé družstvo se již dávno nemůže chlubit svou neporazitelností ve vzájemném duelu. Dle dlouhodobého pohledu lze náš kuželkářský oddíl hodnotit jako úspěšný. Ovšem nejde jen o sportovní činnost. Členové oddílu udržují kuželnu v provozuschopném stavu vlastními silami, samozřejmě za velké pomoci mateřské TJ Spartak a ostatních dotací od sponzorů. Vlastní činnost, jako cestovné, příspěvek na otop, startovné atd., si členové hradí z osobních prostředků. V roce 2006 se kromě pravidelné údržby budovy podařilo doinstalovat a oživit staronové stavěče odkoupené z liberecké kuželny. Stavěče jsou tedy již plně funkční včetně psaní a tisk výsledků. O takovém vybavení se všem kuželkářům léta jen snilo. Za těmito řádky jsou ale schovány stovky hodin dobrovolných brigád jednotlivých členů oddílu. Všem zúčastněným je třeba znovu poděkovat. Stále se také členové průběžně starají o celkové zvelebení okolí kuželny včetně vybudování nového vstupu do kuželny. O okolí a pozemek pečují členové oddílu pravidelnou údržbou. Kolemjdoucí jistě pohled na upravené okolí ocení. V letošním roce 2007 plánují kuželkáři pokračovat dále v aktivní činnosti při údržbě a zvelebení sportovního stánku. Zestárly okapy na budově, silně se loupe omítka a i vevnitř chceme pokračovat v pravidelném vylepšení a údržbě. Naší velkou snahou a cílem je zpřístupnit tento atraktivní sport široké skupině zájemců, které touto cestou do kuželny zveme. Prostory kuželny je možné využít k uspořádání malých oslav a setkání kolektivu lidí. V každém případě doporučujeme vyzkoušet tento atraktivní sport formou kolektivní zábavy s přáteli. Případné dotazy a informace je možné získat v zámečnictví na autobusovém nádraží nebo na tel.: 602 266 455.
Za kuželkáře s pozdravem "HODU ZDAR" František Vokoun

Karolína Vydrová z OK RECo sport na stupních vítězů
Za příjemného jarního slunce se v sobotu uskutečnil závod v orientačním běhu Jarní skály v okolí hradu Kost. Více jak pět set běžců z celé ČR , Ruska, Slovenska a Německa se vydalo hledat kontroly na mapě Kost – jih. Závody byly důkladnou prověrkou před nadcházejícími žebříčkovými a mistrovskými závody. Na nejdelších tratích dominovali v H 21 A (11, 6 kilometrů a 21 kontrol) turnovský Jakub Oma před Jaromírem Švihovským startujícím v barvách Jičína a rovněž turnovským Martinem Baierem. V D 21 A (8, 3 kilometru, 15 kontrol) zvítězila rozdílem třídy (před druhou náskok 12 minut) úspešná reprezentantka Dana Brožková před turnovskou Michaelou Omovou a Lucií Krafkovou (OK Jiskra Nový Bor). Závodu se zúčastnili i členové vloni vzniklého oddílu OK RECO SPORT. Prosadila se zejména Karolína Vydrová v kategorii D 12, když skončila na třetím místě. Orientační běžci OK RECO SPORT se letos zúčastní většiny závodů žebříčku Ještědské oblasti, vybraných závodů Východočeské oblasti, několika Mistrovství ČR a vybraných závodů žebříčku B – Čechy. V plánu jsou i starty na pětidenních závodech ve Francii v srpnu a podzimním městském orientačním běhu v italských Benátkách. Členové tohoto sportovního klubu se vedle orientačního běhu zaměřují i na jezdectví, turistiku, cykloturistiku a běhy mimo dráhu. V Českém ráji se dařilo i běžcům OK Chrastava. Na čelní pozice se dostali druhá Zuzana Šaffková (D 45), čtvrtá Eva Kašková (D 55), třetí Pavel Hradec (H21B) a rovněž třetí Petr Brož (H 21C). PaV

ODS Chrastava
Po rozboru povolební situace v místním sdružení ODS Chrastava bylo konstatováno, že prohra ve volbách do městského zastupitelstva spočívala ve špatné volební kampani. Z toho vyplynula situace, která vznikla po volbě starosty a rady města. Na základě toho bylo konstatováno, že za volební prohru nese vinu celá rada místního sdružení ODS, a proto bylo nutné, aby celá rada odstoupila a byla zvolena nová. Sám bývalý předseda Ing. Canov byl první, který toto zvážil a odstoupil z funkce hned po volbách zastupitelstva. Ostatní členové odstoupili 14. března 2007. Celé místní sdružení vzalo tuto situaci na vědomí a zvolilo do nové rady s mandátem do podzimních voleb p. Stanislava PEŘINU, Vladimíra VONDRÁČKA, Martina TROJANA, Miluši PEŘINOVOU a Martina JERSÁKA. Nová rada si dala za úkol zkonsolidovat místní sdružení tak, aby všechny problémy byly vždy včas řešeny a byli s nimi seznámeni všichni naši voliči a příznivci ODS. Zároveň bude úzce spolupracovat s našimi zvolenými zastupiteli včetně starosty, který opustil řady ODS. Tato spolupráce bude spočívat v tom, že se s nimi budeme pravidelně scházet na místních sněmech a přátelských setkáních, kam chceme zvát také osobnosti veřejného a politického života. Budeme se snažit, abychom v příštích volbách do zastupitelstva zvítězili, jak to bylo u nás v Chrastavě tradicí. Vždyť za vedení města ODS bylo vykonáno hodně záslužné práce a bylo postaveno několik krásných úcelových staveb: tři Domy pečovatelské služby, nová moderní školní jídelna, kde se mohou stravovat nejen děti, ale i starší občané, úprava radniční budovy, oprava základní školy na náměstí, již dříve rekonstrukce budovy muzea včetně knihovny a obřadní síně atd. V současné době se staví supermarket PLUS. Již dvakrát byl uspořádán městský ples v důstojném prostředí - v sále nové jídelny. Chceme v takových akcích i nadále pokračovat. Dáváme si za cíl sestavit kvalitní kandidátku z občanů, kteří dovedou být městu prospěšní a kteří jsou zárukou, že se v Chrastavě budeme cítit dobře a že budeme hrdi na to, že jsme Chrastaváci. Toto všechno se nám může podařit pouze s pomocí Vás, chrastavských občanů. Věříme, že nechcete, aby zvítězili kariéristé (nejdříve členové KSČ, později ČSSD a pak SNK – Pro změnu v Chrastavě), ale poctiví lidé z Chrastavy.
Rada místního sdružení ODS

Okénko radního Michala Košiny
Vážení spoluobčané,
od posledního čísla Chrastavských listů neproběhlo žádné zasedání rady, ani zastupitelstva. Proto by toto období mohlo připadat pro hledání témat jako ,,okurková sezóna”. Já bych se chtěl v tomto okénku zamyslet nad pronájmem městského koupaliště. Rada města schválila záměr pronájmu městského koupaliště. V tom okamžiku, kdy jsme obdrželi informaci o ukončení činnosti provozovatele koupaliště, jsem považoval toto řešení za vhodné. S odstupem času docházím však k tomu, že město by si koupaliště mělo ponechat a využívat samo. Byl bych opravdu rád, kdyby k tomuto (ale i k dalším problémům ve městě) se vedla širší diskuze. Opravdu by bylo vhodné uvést do provozu na webových stránkách města diskuzní fórum, určitě se nebráním diskuzi i vašim názorům na e-mailové adrese. Neodmítnu ani osobní jednání, či telefonní hovor. Poslední zkušenosti mě o nutnosti zapojit se do diskuze s vámi více a více utvrzují. Ale proč jsem v tomto utvrzován, se zmíním v druhé části mého okénka. Pokud jde o využití koupaliště, mám jeden návrh. Vzhledem k tomu, že se vedení města brání vybudování dětského koutku v parku ve Vítkovské ulici, je tento prostor pro houpačky, prolézačky a další atrakce ideálním místem. Také již v minulém volebním období zmiňovaný minigolf by zde našel vhodné využití. Koupaliště se moc nevyužívalo a pro malé děti by asi nebylo vhodným spojením s tímto hřištěm. Zde bych navrhl koupaliště z části zavézt a tím vybudovat pro tyto děti a pro klid rodičů brouzdaliště. V zimním období pak tuto plochu využít pro kluziště (o možnosti vybudování kluziště se zmínil na jedné radě i starosta). Myslím si, že využití koupaliště je pro vaše názory a pro diskuzi vhodné téma. Jistě by zde našlo uplatnění malé občerstvení a tím by byl zajištěn dozor brigádnice či důchodkyně. Nyní bych se rád vrátil k začátku mého okénka, k okurkové sezoně a k mému utvrzení. Překvapil mě článek pana starosty a místostarosty na webových stránkách města (myslím si, že vyjde i v Chrastavských listech) o možnosti umístění parkovacích hodin na Náměstí 1.máje. Překvapil mě hlavně tím, že se až z webových stránek dozvídám o peticích občanů Chrastavy. Domníval jsem se, že pokud poukazují pánové na mé články, které jsem psal a tvrdi, že možnost umístění park.hodin je jen má iniciativa, měli by si vzpomenout na jednání rady z ledna a hlavně by o těchto peticích měli jako prvního informovat mě (člena rady a autora článků o parkování ve městě). Pokud tak však neučiní, měli by alespoň uvádět pravdivé informace. Mrzí mne, že nyní ,,peru špinavé prádlo” v Chrastavských listech, ale rád bych uvedl vše na správnou míru. Vážení spoluobčané, již v minulém čísle CHL jsem trochu více rozebíral parkování na Střeleckém vrchu. Zde jsem se zmínil, že je opravdu důležité vytvořit pro tento systém parkování podmínky a vše velmi dobře připravit pro možnou realizaci. Také vím, že při jakémkoliv řešení se vedení města všem občanům nezavděčí a že názory se budou lišit. Proto je opravdu velmi důležité slyšet a zhodnotit mnoho postřehů a názorů. S několika lidmi jsem již mluvil a myslím si, že jsme našli společnou řeč. Nyní se opět vrátím k řešení parkování na námestí 1.máje. Pokud přijdete odpoledne či v sobotu dopoledne na naše náměstí, jistě si všimnete, že není vše v pořádku a něco by se mělo s touto situací dělat. Opět se budu opakovat, že podnikatelé, kteří zde chtějí parkovat, by mohli využít možnosti si toto místo pro sebe zajistit (fi Proch si takto parkovací místo zajistila, tak si myslím, že i další by mohli této možnosti využít). Ty, kteří jedou nakoupit, určitě částka např. 5,-- Kč za 30 min, neohrozí jejich rozpočet. Každé město se snaží odsunout parkování z centra města. Pokud přijedou do města návštěvy či turisté, není podle mne správné těmto lidem vytvořit podmínky pro neomezené parkování v centru města. Spoléhat však na to, že lidé budou parkovat u obchodního domu, je podle mne trochu podivné a také nepřímo je vyhání od prodejen z centra města k obchodnímu domu....I zde je potřeba vypracovat a zamyslet se nad studií ohledně parkování v Chrastavě. Pro vytvoření této studie je však potřeba mít informace o počtu aut na určených místech, v určitých časech, o době parkování aut atd. Možná by poznatky mohla získávat i městská policie, která městem několikrát denně prochází a určitě jí zapsání počtu aut a některých dalších údaju příliš času nezabere. Je to však opět jen návrh a názor. Chtěl bych jen upozornit na to, že tento bod projednávala rada města dne 8. 1. 2007 a je možné si záznam o tom přečíst jak v únorových Chrastavských listech, tak na webových stránkách. Přesně je zde psáno: ,,RM pověřila pana Alana Grebeníčka projednáním možnosti časově omezit dopravní značení parkování v prostoru náměstí 1. máje, včetně možnosti zřízení parkovacích automatů a zřízení přechodu pro pěší z parku k domu č. p. 40 s příslušnými orgány a předložením návrhu na řešení do 30. 4. 2007”. Návrh na zřízení přechodu jsem podával já, diskuzi o parkování na náměstí zahájil pan místostarosta. Proto nechápu vyjádření pana starosty a místostarosty na webových stránkách města. Asi pánové mají krátkou paměť a nebo se snaží možné vzniklé problémy hodit na někoho jiného - jednoduché řešení.
Možnost diskuze navrhuji na mich.ko@volny.cz nebo onemec@seznam.cz či na tel.: 604 997 572
Michal Košina - člen RM

Krátké dubnové zamyšlení….. zastupitele O. Němce
O krátké paměti, parkovacích hodinách a webovém diskusním fóru
Opravdu s pozdviženým obočím a s mírně shovívavým úsmevem ve tváři jsem si přečetl na webu města, kterak mají vrcholní představitelé našeho města skutečně krátkou paměť. Ve svém příspěvku Parkovací hodiny na náměstí??? se podivují nad údajnými peticemi a údajnými osobními návštěvami radnice ze strany místních podnikatelů. Okénko radního Michala Košiny 4 z března tohoto roku nazývají poplašnou zprávou a píší doslova, že: “Ohledně instalace parkovacích hodin na nám. 1. máje sdělujeme, že radě (ani zastupitelstvu) města nikdy nebyl předložen návrh jakéhokoli usnesení v této záležitosti, natož aby se o něm hlasovalo či dokonce byl schválen. Dle našeho názoru je instalace parkovacích hodin v době, kdy lze očekávat, že se podstatná část kupní síly přenese z náměstí k novému supermarketu (kde bude parkování pochopitelně zdarma), zcela proti zákonům logiky.” (konec citátu). Musím však našim slovutným představitelům města připomenout, že rada města na svém jednání dne 8.1.2007 případný záměr parkovacích hodin na náměstí projednávala (ne, že ne!!!) a přijala dokonce usnesení, že (opět cituji) “- p o v ě ř i l a velitele MP pana Alana Grebeníčka projednáním možnosti časově omezit dopravním značením parkování v prostoru náměstí 1. máje, včetně možnosti zřízení parkovacích automatů a zřízení přechodu pro pěší z parku k domu č. p. 40 s příslušnými orgány a předložením návrhu na řešení do 30. 4. 2007” (konec citátu). Obě jejich tvrzení si protiřečí a nemohu jinak než konstatovat, že zřejmě mají oba pánové, starosta i místostarosta, oba podepsáni za oním příspěvkem, skutečně krátkou paměť. Nebo že by za tím byl skrytý politický boj, kdy za jiný názor je třeba se snažit oponenta na veřejnosti zesměšnit tím, že onu záležitost nazvu “poplašnou zprávou”? Je vůbec “dobré” mít jiný názor na některé věci? Myslím si, že je to běžné, někdy i nutné, rozhodně však normální. Pan Michal Košina je radním města za SNK-Pro změnu v Chrastavě a ve svých příspěvcích vyjadřuje nejen názory své, ale i názory našeho sdružení. Ostatně s jeho stanovisky se osobně ve většině případů ztotožňuji. Buďme rádi, že se konečně našel po letech opět někdo, kdo se nebojí říci (napsat) svůj názor veřejně. Mimochodem, za léta vydávání Chrastavských listů si nevzpomínám, že by někdo z radních či ostatních zastupitelů města, aniž bych se chtěl někoho dotknout, chtěl komunikovat s veřejností tolik a takovým způsobem, jak to dělá v poslední době Michal Košina. Kolik článků napsal ten který zastupitel či radní, s kolika myšlenkami se ten který zastupitel či radní podělil s veřejností? Nepamatuji se, a zatím mi, bohudík, paměť slouží. Některé dámy kolegyně a někteří pánové kolegové v zastupitelstvu města prominou, a mnozí se na mě budou třeba i zlobit, toto je holý fakt. O některých zastupitelích není a nebylo za celé volební období ani slyšet. Přesto jsou mnozí z nich znovu a znovu voleni, znovu a znovu stavěni svými politickými stranami, aby pak mlčky odseděli povinně jednání zastupitelstva a odhlasovali svorně, co je potřeba odhlasovat. Zajímalo by mě v této souvislosti, a to se vracím k příspěvku představitelů města, který zřejmě vyjde i v Chrastavských listech, kolik skutečných petic v této věci na městský úrad přišlo a kolik vyděšených obchodníků navštívilo městský úrad v této věci osobně? Možná by to zajímalo i širší chrastavskou veřejnost, když se mluví o těch peticích. A věřím, že se i dozvíme, jaký že osud byl onoho usnesení rady města z 8. ledna tohoto roku. Pro pořádek připomínám, že petice a jejich podání se řídí zákonem č. 85/1990 Sb., o právu petičním, kde se v § 4 odst. 1 mj. praví, že “K podpisu pod petici občan uvede své jméno, příjmení a bydliště.” Nevšiml jsem si, že uvedená podání by mohla být brána jako petice, neboť dle mého názoru nesplňuje náležitosti petice. Nemluvil bych tedy o peticích, spíše o podáních, která přišla na městský úrad. Ostatně sami “petenti” navrhují přehodnocení možnosti zvýšením parkovacích míst. S některými jejich návrhy se musím ztotožnit:
- narovnání šikmých čar parkovacích míst,
- rozšíření silničních pruhů směrem k parčíku,
- omezení stání na parkovacích místech na max. 1 hodinu,

a ještě bych přidal vyznačení přechodu uprostřed náměstí od domu čp. 40 k parčíku (to ostatně před časem Michal Košina sám navrhoval) jako náhradu za dnes již neexistující (a jinak velmi nebezpečný) přechod od městského úřadu k budově muzea. V souvislosti s výše napsaným se mi čím dále častěji vybavuje nutnost zavedení jakéhosi diskusního fóra na webu města, kde by občané mohli přímo dávat své náměty a připomínky k potřebám a chodu města, a mohli by tak i velmi intenzivně diskutovat nejen se starostou a místostarostou, ale např. se všemi radními města. Vždyť ona mnohdy skutečně vázne pouze komunikace a někdy zcela banální záležitost by se tím vyřešila velice rychle (dovolím si tvrdit, že je by to bylo i lepší a rychlejší než zvedat telefon a řešit věci telefonicky). Není to zdaleka můj nápad, je to myšlenka několik měsíců stará, nicméně jsem přesvědčen, že velmi dobrá. Občan města, pokud dnes komunikuje s úřadem, kde není vyloženě nutná jeho osobní přítomnost, využívá buď formy telefonické, písemné či e-mailové. Nechci však mluvit o komunikaci stroze úřední, ale o plodné diskusi, kdy pokud někoho něco dobrého napadne, nemusí čekat až na zasedání zastupitelstva města, kam svůj problém či námět přenese, nemusí věc řešit telefonicky, faxem, písemně či mailem, ale může svůj názor vyjádřit na onom případném diskusním fóru.
Co Vy na to, páni radní?

Vaše případné náměty spolu s možnými podněty můžete zasílat na moji e-mailovou adresu . Rád je projednám v našem sdružení a dle charakteru i postoupím dál k vedení města.
Přeji vám hezký jarní duben a příjemné prožití velikonočních svátků.

Bc. Oldřich N ě m e c, - zastupitel za SNK - Pro změnu v Chrastavě

Centrum dobrého času - dětské a mateřské centrum
V měsíci březnu jsme měli v našem centru poměrně bohatý program. 11. března se uskutečnila interaktivní beseda na téma Společné zdanění manželů. Úcastníci si mohli pod odborným vedením přímo na místě vypracovat daňové přiznání v psané nebo elektronické podobě. 17. března si užily maminky, které navštěvují Dětské a mateřské centrum, Den pro ženy. Společně jsme si dopřály služby kadeřnice a kosmetičky, vyráběly jsme jarní dekorace ubrouskovou technikou a daly jsme si i něco dobrého na zub. Tečkou na závěr pestrého dne bylo divadelní představení Frýdlantských dramatiků. Aby to nebylo dětem líto, tak se 21. března dopoledne v rámci Klubu maminek konal Maškarní ples pro malé děti. Náš malý sál byl nabitý a program také. Sešlo se celkem 27 krásně maskovaných dětí a 29 dospělých, shlédli společně pohádku O budce, děti představily své masky, tancovaly a soutěžily. Na konec přišel čas i na tradiční svačinu. Milovníci cizích zemí se mohli nechat inspirovat 28. března v Klub kavárně s hosty besedou nazvanou ”Dnešní Turecko od západu až po Ararat”. Každý, kdo přišel, měl možnost ochutnat i turecký kebab. Pro ty, kdo chtěli na jaro provětrat či pozměnit svůj šatník, byla určena tradiční Burza oblečení pro děti i dospělé ve dnech 29. a 30. března.

Maminky, pozor!
Dětské a mateřské centrum upozorňuje maminky na mateřské dovolené, že počínaje 3. dubnem 2007 rozšiřuje pro velký zájem setkání Klubu maminek. Scházíme se pravidelně každou středu a nově také v úterý, vždy od 9:30 hodin! Součástí setkání je program pro malé děti (hry, cvičení, zpívání, výtvarné činnosti) a posezení pro maminky.

Preventivní orální vakcinace lišek proti vzteklině i letos
Povinná preventivní akce – orální vakcinace lišek k předcházení vzniku a šíření nebezpečné nákazy – vztekliny – informace pro občany. Krajská veterinární správa pro Liberecký kraj (dále jen KVS), na podkladě a v souladu s § 49, odst. 1, písm. b) zákona č. 166/1999 Sb., o veterinární péči a o změně některých souvisejících zákonů (veterinární zákon), v platném znění, oznamuje, že bude provedena orální vakcinace lišek k předcházení vzniku a šíření nebezpečné nákazy – vztekliny, vakcinace proběhne od 17. 4. do 22. 4. tohoto roku (v závislosti na klimatických podmínkách) na celém území Libereckého kraje. Vakcinovat se bude shozem návnad z letadla, v závislosti na počasí, v uvedeném časovém rozpětí. Organizace akce, distribuce vakcinačních dávek a související náklady jsou v režii Státní veterinární správy ČR. Sběr lišek po jejich odlovu, ke kontrole účinnosti orální vakcinace, bude zahájen za tři týdny po skončení kladení návnad. Odlovené lišky budou odevzdány na sběrná místa za účelem kontroly účinnosti orální vakcinace za konstantní odměnu. (Bude proplacen počet lišek do výše rozpočtu KVS pro tyto účely). Cílem je plošné prošetření všech honiteb, nikoli vyšetření velkého množství lišek v ojedinělých honitbách. Sběr lišek a jejich předání budou provádět organizace, které provádějí výkon práva myslivosti na území Libereckého kraje. Počátek vyšetřování lišek za stanovené zástřelné bude od 14. 5. 2007. Proto v oblasti, kde jsou položeny návnady s očkovací látkou proti vzteklině lišek, je třeba dodržovat tyto pokyny:
- poučit děti
- nedotýkat se návnad
- nenechat volně pobíhat psy
- nepoužívat k výkonu práva myslivosti lovecké psy po dobu 3 týdnů po vakcinaci
- v případě potřísnění kůže očkovací látkou (je tekutá a je uložena v ampuli), je třeba omýt zasažené místo mýdlem a vodou a dezinfikovat dezinfekčním prostředkem. Pokud se očkovací látka dostane do oka, úst či čerstvého poranění, je nezbytně nutné vyhledat okamžitě lékaře.

Děti z mateřské školy si “zařádily” v knihovně
V pondělí 12. března 2007 navštívily děti z mateřské školy Motýlek v Nádražní ulici městskou knihovnu v Chrastavě. Děti se setkaly s velice vlídným a milým přijetím knihovnice paní Matoušové, která celý chod knihovny dětem vysvětlila a vše ukázala. Děti si mohly knihovnu prohlédnout a mezi knihami s knížkami "zařádit". V knihovně se dětem velmi líbilo a i my učitelky doufáme, že alespoň někdo se pro čtení nadchne. Paní učitelky Vítková a Škáchová

Obec Raspenava vydala novou publikaci o své historii i přítomnosti
Zajímavý projekt “Ressel, Raspenava”, který během roku 2006 realizovalo město Raspenava ve spolupráci s libereckým nakladatelstvím KNIHY 555, tento pátek vyvrcholí. Projekt, podpořený Česko-německým fondem budoucnosti, zahrnoval kromě prvního českého překladu kroniky Antona Franze Ressela – Dějiny obcí Raspenava, Luh a Lužec (Geschichte der Gemeinden Raspenau, Mildenau und Mildeneichen), putovní výstavu a původní publikaci věnova-nou historii a současnosti Raspenavy. V pátek 23. března od 17 hodin v sále České besedy v Raspenavě se uskuteční: beseda s historiky doc. PhDr. Rudolfem Andělem, CSc. a dr. Volkerem Dudeckem z Žita-vy, vernisáž výstavy Raspenava, město na Smědé a také slavnostní křest stejnojmenné knihy autorů Pavla D. Vinkláta a Dany Filipové. Publikace Raspenava, město na Smědé zaznamenává vývoj a události města Raspenavy v podhůří Jizerských hor na Frýdlantsku od jeho vzniku do současnosti. V historické části vychází z kroniky Antona F. Ressela, která popisuje život v jednotlivých částech města – Raspenavě, Luhu, Lužci a Pekle – do roku 1929. Rozvoj zástavby včetně nejvýznamnějších památek a průmyslových objektů je prezentován především pomocí dobových a současných fotografií, pohlednic a dokumentů. Samostatné kapitoly jsou věnovány zemědělství, průmyslu, dopravě, školství, církevnímu, spolkovému, kulturnímu a sportovnímu životu, ale také rozmanité raspenavské přírodě. Nechybí ani medailony významných osobností a rodáků z řad podnika-telů, učitelů, výtvarníků, spisovatelů… Kniha s česko-německým textem přináší mnoho nových informací nejen místním obyvatelům, ale bude jistě dobře prezentovat tuto nejdelší obec Frýdlantského výběžku i za hranicemi. Vázaná celobarevná publikace, formát B5, 160 stran, cena 395 Kč, vyšlo v březnu 2007
Objednávky

Vázanou celobarevnou publikaci (česko-německý text, formát A5, 156 stran, cena 395 Kč) si můžete objednat na dobírku (poštovné a balné: 75 Kč) na adrese: KNIHY 555, Rumunská 47/16, 460 01 Liberec, tel. 485 148 380, info

Inzerce

PRACOVNÍ PŘÍLEŽITOST - přivýdělek
Mateřská škola Chrastava přijme na drobné údržbářské práce šikovného kutila (důchodce). Rozsah prací a odměna za práci budou dle dohody s ředitelkou. Kontakt: ředitelka – Bc. Helena Hochmanová, tel. č.: 485 143 665, pracoviště MŠ Nádražní 370


KOUPÍM různé výrobky zdobené korálky do r. 1950 – taštičky – pompadurky, pouzdra na hodinky, oděvní doplňky, svaté obrázky atd. Dále koupím vzorníky korálků a staré korálky navlečené i nenavlečené. Informace tel.: 603 260 778

———————————————————————————————

KOUPÍM staré zemědělské nářadí za koně, postroje, chomouty, vůz, kočár – k použití k původnímu účelu. Tel.: 603 260 778

———————————————————————————————

DARUJI za odvoz KOŇSKÝ HNŮJ (slamný – ne piliny!), Informace na tel.: 603 260 778.

———————————————————————————————

PRODÁM velmi zachovalou kombinovanou chladničku zn. Zanussi, obsah 260 l, mraznička 51 l (2 zásuvky). Cena 3000 Kč, zn. Stěhování. Tel.: 482 720 641 – večer.

———————————————————————————————

VYMĚNÍM byt 1. kategorie v Nové Vsi za menší byt v Chrastavě. Tel.: 721 875 569

———————————————————————————————

NEHLEDÁM krásu ani bohatství, ale hledám obyčejnou a hodnou slečnu nebo ženu pro život. Je mi 32 let, 186 cm/100 kg, svobodný, bezdětný (rak). Ty můžeš být v rozmezí 25 – 38 let. Zn. Závazek nevadí. Info na tel.: 775 429 900, 731 263 318.

———————————————————————————————

KOUPÍM zemědělské pozemky – orná půda, louky, pastviny v okolí Chrastavy pro zemědělství.

Nabídněte na tel.: 482 720 945

———————————————————————————————

HLEDÁM PRONÁJEM bytu velikost 1+1, 1+2 nebo 1+3. Prosím, nabídněte. Tel.: 775 429 900, 731 263 318.

———————————————————————————————

PRACOVNÍ PŘÍLEŽITOST – přivýdělek
Hledáme instalatéra-topenáře pro občasnou spolupráci. Jedná se o drobné práce a opravy v bytovém fondu Městského bytového družstva Chrastava. Může být i schopný důchodce. Telefonní kontakt: 724068142, 485143362 p. Husák

Akciová společnost Grupo Antolin Bohemia obhájila certifikát
V roce 2000 byl ve společnosti GRUPO ANTOLIN Bohemia, a.s. zaveden systém environmentálního managementu (systém řízení ochrany životního prostředí). Akciová společnost GRUPO ANTOLIN Bohemia a.s., se zabývá vývojem a výrobou lisovaných interiérových dílů pro automobilový průmysl. Na začátku roku 2001 získala společnost certifikát dle normy ČSN EN ISO 14001:1996. Tato norma popisuje požadavky na systém řízení ochrany životního prostředí. Účelem zavádění této normy je podněcování aktivního přístupu podniků ke sledování, řízení a postupnému snižování dopadů na životní prostředí v rámci neustálého zlepšování. Od 12. do 16. února 2007 proběhl v GRUPO ANTOLIN Bohemia, a.s., druhý prodlužovací audit dle normy ČSN EN ISO 14001:2005. Audit provedla firma TÜV NORD Czech, s.r.o. Cílem pro naši společnost bylo obhájit certifikát bez vystavení odchylkového protokolu a dokázat svým zákazníkům a hlavně sami sobě, že splňujeme veškeré požadavky kladené na dodavatele do automobilového průmyslu. Certifikát obhájila firma bez vystavení odchylkového protokolu. Již od roku 2000 firma každoročně vyhlašuje a zveřejňuje svoji “Politiku ochrany životního prostředí”, která je závazná pro všechny zaměstnance firmy a všechny pracovníky externích firem pohybujících se v areálu firmy.
Jitka Bulířová, referent pro ochranu životního prostředí

Jezdci chrastavského Motoklubu v Podbořanech
O víkendu 24. - 25. 3. 2007 proběhl v Podbořanech první podnik Mistrovství ČR a Přeboru ČR v Cross Country závodu dvojic. Byla to premiera nového podniku v seriálu MČR. Dříve se jednalo o Cross Country jednotlivců a vytrvalostní závod dvojic byl samostatný typ závodů. V letošním roce čeká jezdce pět závodů Cross Country a sedm podniků MČR Enduro. V sobotu na jezdce čekalo chladné a deštivé počasí, jak se říká ,,ani psa by ven nevyhnal”. Kluci však bojovali jak s nepřízní počasí, tak i s nepřízní trati a poruchovostí motorek. Josef Pabiška s V. Duchoslavem ve třídě do 80 ccm nenašli přemožitele a zaslouženě zvítězili. L. Probošt a M. Kracík ve třídě E3 (enduro 3-nejsilnější motorky) obsadili v nejvíce obsazené třídě 12. místo. Škoda, že umístění z první poloviny závodu, kdy bojovali o 3. Místo, se jim nepodařilo udržet. Zde se ukázalo, že za 3 hodiny závodu se může stát hodně. Tak to byly výsledky z Přeboru ČR. V Mistrovství ČR nás měli reprezentovat čtyři dvojice. Problémy nastaly u Radka Pabišky a Davida Pabišky již v týdnu. Z rakouské továrny KTM jim nedorazily motorky, takže závod pro ně skončil dříve, než začal. Na dalších čtyřech podnicích je čeká těžký úkol, kdy budou muset stahovat bodovou ztrátu. Ve třídě E1 nás reprezentovali junioři Jan Fajstavr a Jan Chábera. V této nejvyrovnanější třídě nakonec obsadili 6. místo. Ve třídě E3 nás reprezentují dvě dvojice: M. Janouch a Honza Veselý obsadili 7. místo a dvojice Jan Sviták a Jan Kašpárek (ten jede na motorce třídy E1, protože nemáme další jezdce pro doplnění dvojic do stejné třídy) nakonec obsadili 6. místo, a to musel J. Kašpárek dojíždět závod sám, kdy J. Svitákovi prasknul chladič. Ve večerních hodinách jsme však všechny závady odstranili a v neděli mohli nastoupit všichni jezdci na start druhého dne. V neděli pak nepřálo opět štestí Janu Světákovi, který upadl a musel být převezen do nemocnice s otřesem mozku. Pepa Pabiška opět ve třídě do 85 ccm zvítězil, Jan Chábera a Jan Fajstavr obsadili ve třídě E1 5. místo. Ve středu odjíždí jezdci Jan Fajstavr a Roman Michalík do italského města Oliveto Citra na první podnik Mistrovství Evropy Enduro. Za dalších čtrnáct dnů pak všechny jezdce čeká první závod MČR Enduro v polském městě Nowie Kospol.
Michal Košina - manažer