Chrastava - www.chrastava.cz - homepage Chrastava
Fórum o Chrastavě
 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace 
 ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dotaz - BREMI
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Chrastava -> Naše město
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrtlach



Založen: 29.4.2007
Příspěvky: 128
Bydliště: Chrastava

PříspěvekZaslal: st září 23, 2015 9:50 pm    Předmět: Re: Nemám slov Citovat

Luděk Vostrý napsal:
Pane Lach, po kapkách, proč chcete bourat památkově hodnotné objekty ? Nejste snad šílenec ?
S pozdravem Lu


Laughing vy je zrekonstruujete za vlastní peníze? musíte rozlišovat památkově chráněná budova a památková budovat. Např. v Andělské Hoře byla památkově chráněná kotelna, tedy její obsah, než to prošlo úřad, tak vnitřek majitel odvezl do šrotu, takže toho moc památkového nezbylo Laughing Laughing Laughing a bavíme se to o Elitextu a hrůzy v jeho areálu. Textilana Liberec? Jak asi dopadla? Postupovat dle vašeho návrhu, tak máme polovinu měst plný ruin, které nikdo nebude chtít, protože energetické označení bude silně červené
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrtlach



Založen: 29.4.2007
Příspěvky: 128
Bydliště: Chrastava

PříspěvekZaslal: st září 23, 2015 9:50 pm    Předmět: Re: Nemám slov Citovat

petrtlach napsal:
Luděk Vostrý napsal:
Pane Lach, po kapkách, proč chcete bourat památkově hodnotné objekty ? Nejste snad šílenec ?
S pozdravem Lu


Laughing vy je zrekonstruujete za vlastní peníze? musíte rozlišovat památkově chráněná budova a památková budovat. Např. v Andělské Hoře byla památkově chráněná kotelna, tedy její obsah, než to prošlo úřad, tak vnitřek majitel odvezl do šrotu, takže toho moc památkového nezbylo Laughing Laughing Laughing a bavíme se to o Elitextu a hrůzy v jeho areálu. Textilana Liberec? Jak asi dopadla? Postupovat dle vašeho návrhu, tak máme polovinu měst plný ruin, které nikdo nebude chtít, protože energetické označení bude silně červené


PS: Tlach a Lach je rozdíl Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrtlach



Založen: 29.4.2007
Příspěvky: 128
Bydliště: Chrastava

PříspěvekZaslal: st září 23, 2015 10:03 pm    Předmět: Citovat

Petr Zeman napsal:
Dobrý den
Vzhledem k tomu, že nám bylo panem starostou oznámeno, že necítí povinnost informovat o dění na večeru se starostou, protože mohl přijít každý, dovolil bych si uhrnout alespoň to co jsem si stihnul zapsat a zapamatovat z obou těchto večerů se starostou.
Předně bych chtěl poznamenat, že bych měl pod okny, stejně jako asi všichni, nejraději park. Bohužel se však jedná o areál průmyslový se soukromým vlastníkem, změna tohoto "stavu" by znamenala buď vykoupení městem nebo v případě změny úz. plánu tzv "majiteli pod zadkem" soudní při o hodnotu zmařené investice. Pokud je toto vůbec možné.

Proto bych se pokusil věci uhrnout postavit se k tomu reálně.

Během obou jednání byly vysloveny mnohé obavy, některé hůře a některé lépe argumentované. Vyjádřím-li se k některým nebude to proto, že bych měl nějaký zásadní důvod firmu Wassa hájit, ale proto, že lichá a nepodložená argumentace je dle máho názoru vždy ku škodě toho kdo ji používá a ku škodě věci jíž má sloužit.

Předně co firma zamýšlí :
-Firma počítá se zachováním cca současného půdorysu budov.
-Tyto budovy budou vyšší než současné, na minulém jednání bylo hovořeno o 13 m., na dnešním již pouze o 10 m.
-Do firmy bude jezdit cca 20 kamionů denně, dle jejího vyjádření rovnoměrně v rozmezí od 6:00-22:30
-Kamiony budou najíždět ze strany blíže k dálnici dálnice, vjezd bude umístěn 16m od silnice
-Ve firmě bude cca 200 zaměstnanců, z toho 180 výrobních dělníků.
-Velký podíl zaměstnanců budou lidé se sníženou pracovní schopností.
-Pracovat se bude ve 2 pracovních směnách, od 6:00-22:30.
-Odhad byl cca 40 osobních aut zaměstnanců na směnu, vzhledem k výše uvedenému a vzhledem k blízkosti vlakového nádraží mi toto číslo připadá reálné.
-Podařilo se mi i z jejich personálního vylomit (moc se mu nechtělo) kolik bere výrobní dělník. Kdo byl na prvním jednání to slyšel, pro ostatní to zobecním tak, že za výplatu o cca 3-4 tis vyšší jezdí mnoho lidí do Liberce.
-Z firmy nebude žádné odsávání, jedná se o tzv čistý provoz.
-Okna z haly nebudou směrem do Nádražní ulice.
-Na střeše haly nejsou plánovány žádné Velké klimatizační či rekuperační jednotky.
-Provoz má být tichý, úroveň hluku v jejich provozu je (údajně) 20dB.
-Současný areál se bude bourat pravděpodobně někdy v od června nebo července 2016


Námitky, které zazněly během obou jednání byly tyto :
(s dovolením ty nejzásadnější nechám nakonec)

-Způsob odsávání a jeho směr - žádné nebude bude to tzv. čistý provoz.
-Hlučnost provozu a jeho slyšitelnost provozu mimo halu - viz výše, 20 db na provozu.
-Dispozice areálu - bude zachován původní půdorys, do plochy za Mateřskou školkou se nic stavět nebude.
-Parkoviště pro zaměstnance v blízkosti školky - na druhém jednání bylo ukázáno jak bude školka odstíněna.
-Hluk na silnici od projíždějících aut - na druhém jednání bylo prezentováno, že areál bude na základě tohoto požadavku odsazen o 1,6m od chodníku a tento prostor bude osazen nějakou formou živého plotu, který by měl tento hluk alespoň částečně pohlcovat.
-Obavy z vibrací pocházejících z provozu - Firma argumentovala, že pracuje s papírem nikoliv s kovem a tlaky jejich strojů jsou o několik řádů níže.
-Obavy z výroby papíru a plastů - tyto materiály jsou nakupovány od externích dodavatelů, firma je pouze střihá řeže a lepí.
-Obavy ze zápachu lepidel - bylo deklarováno, že používají běžná disperzní a tavná lepidla lepidla. Na prvním jednání bylo přirovnáno k lepidlu Herkules, zápach dle vyjádření firmy nehrozí.
-Vzhled a růst areálu směrem do Lipové, obavy z narušení břehu a zničení současné zeleně - nic takového se nechystá, kromě kulivace této zeleně. Na Lipovou by (údajně) měl mít provoz zanedbatelný vliv.
-Obavy o hluk směrem do Lipové - tato odpověď je shodná s ulicí nádražní.
-Obavy o růst do pozemku za Mš - dle ujištění bude zachován původní půdorys.
-Dotaz na zachování současných budov - původně tyto chtěla firma zachovat, ale vzhledem k jejich stavu (povodně a následná ne-péče bývalých majitelů) je to věc nemožná, alespoň podle vyjádření pana Mynáře.
-Obavy ze zastínění zahrad - Dle vyjádření firmy Wassa se není čeho obávat. K tomuto bych se dovolil vyjádřit i osobně. Ze současných nejvyšších budov (Nika a Školka - ale ta je trochu odsazena od chodníku) v ulici stín nepřekračuje po celý den cca polovinu silnice - ověřoval jsem si to minulý týden cca v 17:45, kdy je slunce již hodně nízko v celé délce ulice. Slunce jde od Nové vsi směrem za Elitex. Osobně si myslím, že zrovna tento argument je typu, který zmiňuji výše a pouze odvádí pozornost od skutečých problémů. Každopádně by bylo dobré ho pořádně doložit, je-li uváděn na letácích visících po celé Chrastavě.Navíc všechny zahrady, v nádražní, které mají drátěný plot, mají za ním nasázeny keře, které stíní sami o sobě.
-Obavy, že si zaměstnanci budou cestou domů nahlas povídat obyvatelům pod okny............
-Obavy z poklesu hodnoty nemovitostí v této oblasti - nevím zda jsem to zachytil správně, ale dle vyjádření pana Mynáře není třeba mít žádné obavy, současný areál ji také nijak nezvyšuje, očekává spíše zlepšení v tomto směru. Toto samozřejmě ukáže až čas, nicméně si myslím, že v tomto směru by se mělo zapojit město a vyjednat případným postiženým eventuální kompenzace.
-Obavy ze zvýšení počtu kamionů projíždějících nádražní - bude se jednat o 20 kamionů denně ve 2 směnách (tzn 1-2 za hodinu) Zde je pochopuitelné, že lidé z nádražní citlivě vnímají každý kamion navíc a lidem mimo nádražní (včetně mne, přiznávám) to nepřipadá nijak významné. Dle vyjádření zástupců obyvatel z Nádražní jich tam jezdí dnes 100 denně.
-Na současném komínu jsou antény poskytovatelů internetu - zde bude problém, komín se bude bourat a Wassa s poskytovateli žádnou smlouvu nemá. Vzhledem k tomu, že tento dotaz byl vznesen až dnes, nebyli zástupci firmy na toto schopni odpovědět.
-Padl dotaz proč se staví ve městě a ne v nějaké průmyslové zóně - Dle vyjádření p. Mynáře chtěli raději využít stávající areál, než zastavět ornou půdu. Argument to je samozřejmě rozumný, pokud ovšem člověk nebydlí v těsném sousedství, lidé z Nádražní to pochopitelně vidí jinak.
-Obavy ze stání čekajících kamionů před domy - na základě této námitky byla vrátnice/vjezd posunuta cca o 16m směrem do areálu, aby kamiony nestály v Nádražní
-Zvýšení počtu kamionů do budoucna - dle vyjádření zástupců firmy toto nehrozí ani se to neplánuje auta prý nejezdí ani plná
-Padl též dotaz na možnost přechodu do 3-směnného provozu v budoucnosti - prý to neplánují, ve všech pobočkách jedou na 2 směny. Toto bych ovšem bral s rezervou, pokud budou mít odbyt a potřebu na 3 směny vyrábět, tak prostě na 3 směny pojedou - a kamionů bude potom 30.
-Následoval dotaz jestli kromě oněch 20-ti kamionů nebude jezdit vysoké množství dodávek a malých nákladních vozidel - údajně ne, máme jich očekávat max. 5.
Padl též dotaz, co bude s areálem pokud firma z Chrastavy odejde - Wassa chce údajně v Chrastavě podnikat dlouhodobě, kdyby chtěla odejít, nikdy by sem nešla. (Jinou odpověď myslím ani nikdo nečekal.......)

No a konečně :

-Prach, hluk a provoz během bourání areálu - dle vyjádření firmy bude tato práce předmětem výběrového řízení, jejich požadavkem a snahou (coby zadavatele) bude samozřejmě co nejmenší vliv na okolí. Zde si dovolím nikoliv názor, ale konstatování: Tento areál se dříve či později prostě bude bourat bez ohledu na Wassu, kdo se do něj kdy podíval pozorněji ví v jakém je stavu. Otázkou je pouze kdy a kdo ho bude bourat. A jakým způsobem.

Nejzávažnější obavou a nejsilnějším argumentem (alesoň dle mého názoru) jsou obavy z vibrací od silnice, způsobených projíždějícími kamiony a případného poškození povodněmi již dost poškozených domů. Obavy byly vysloveny hlavně z těch 20 kamionů denně. Zde bych si dovolil podotknout, že daleko větší riziko cítím během bourání a stavby, kdy si tato oblast bezpochyby užije své. Auta budou naložena sutí nebo st. materiálem, nikoliv papírem a bude jich určitě víc než 20 denně
Tento dotaz byl v různých podobách položen několikrát a několikrát zodpovězen, pokusím si to uhrnout.

* Dle ujištění zástupců Wassy toto nehrozí, provoz se nijak rapidně nezvýší. Odpověď se ovšem týkala těch 20-ti kamionů denně
* V případě tohoto poškození bude muset být firma bezpochyby pojištěna pro případ tohoto rizika, bylo by to řešeno jako pojistná událost.
* Lidem bylo doporučeno (myslím, že dokonce zástupci města) nechat si udělat předem posudky na dům pro případ nějakého dlouhodobého, pomalého, nenápadného a samozřejmě devastačního vlivu na jejich domy.

K tomuto bych si dovolil namítnout a současně apelovat i na zástupce města:
Statické posudky něco stojí a ne každý si ho může dovolit. Někteří lidé z těch kterých se to týká se ještě nevzpamatovali z povodní a doporučovat jim další výdaj je myslím trochu nefér. Dále bych chtěl podotknout, že i v případě pojistné události výše zmíněného typu tahá jednotlivec vždy za kratší konec než pojišťovna a proto by si i v tomto zasloužili aby za nimi někdo v případě tohoto maléru stál ještě někdo silnější.
Proto si myslím, že na toto téma by mělo proběhnout nějaké jednání Wassa+Město+pojišťovna(y) tak, aby bylo v případě nutnosti vymahatelné řádné plnění. Popř. vytvořit nějaký fond pro tyto případy. Zde si dovolím 2. dnešní podpásový argument na pana starostu a zástupce města : Pokud se našlo 500 000 / 400 000 Kč na fotbal, tak na toto se prostě najít MUSÍ(kdekoliv). Navíc obsazení tohoto areálu přinese městu nemalou částku na dani z nemovitosti.......

Závěrem bych si dovolil pouze malé vyjádření k osočení, že bych měl být na druhé straně stolu, kterého se mi dostalo :

Kdo byl na obou jednáních ví, že mnoho z výše uvedených dotazů jsem kladl já. Podíváte-li se na datum založení tohoto vlákna ve fóru, uvidíte, že jsem tyto dotazy kladl již dávno před těmito dvěmi večery se starostou.
Argumentace, že si zaměstnanci budou cestou z práce povídat mi přišla opravdu směšná, má reakce asi nejvhodnější nebyla - to přiznávám - , ale proboha je to okresní komunikace a je tam chodník po kterém se může chodit celých 24 h.
Nicméně omluvu za svůj úsměšek tímto připojuji.

Můj pohled na věc je takovýto :
Jedná se o průmyslový areál a něco v něm prostě bude. Pokud ho nevykoupí město.
Firma Wassa zatím projevuje opravdu značnou vstřícnost a snaží se komunikovat se svými budoucími sousedy. A hlavně se snaží námitky řešit. To je podle mne přinejmenším dobrý signál směrem do Chrastavy.
Souhlasím s panem starostou, že Chrastava již zažila firmy s výrazně horším přístupem a taky by je zažít ještě mohla. Proto jsem také v závěru pokládal dotaz, co Wassa udělá v případě, že se zde rozhodne nakonec nepodnikat.
Je mi jasné, že lidé v Nádražní budou bojovat do posledního dechu za to aby se zde nic nestavělo. Je to jejich právo. Mám pouze obavu co bude, pokud se jim to podaří zastavit.
Na jedné straně zde stojí Ti, kteří budou tímto areálem omezeni, či dokonce ohroženi a na druhé straně oněch 200 pracovních míst a samozřejmě zvýšení příjmů města z Daně z nem.

Závěrem doufám, že jsem neopominul nic z toho co zaznělo, případně to můžete doplnit, od toho zde forum je. Byl bych též rád aby se zde užívalo pouze věcných argumentů a diskutující se vyhnuli osobním výpadům.

Je-li tento dlouhý text nepřehledný omlouvám se, ale v okénku do něhož se do fóra přispívá to prostě není vidět.



Skvělé shrnutí. Myslím si ,že občané provádí zbytečné obavy z toho co bude...

1) vibrace z kamionů Laughing Laughing Laughing když fungovalo Bremi a Grupo . Antolin, tak provoz byl mnohem větší..Náklad kartonu neváží tolik co plechy...Mnoho let mi jezdilo před oknem tolik kamionů do Brenaldi, tak vím o čem mluvím..

2) Hluk? Více hluku dělá odvoz šrotu ze sběrny, protože kartony se tam nevyrábí, ale zpracovávají, dělají obaly - doveze se karton a "padací nůžky" oříznou karton do podoby "skládačky", kterou zaměstnanci slepí do formátu krabice, systém lepení pytliků... Celý výrobní proces u konkurence firmy Wassa mám možnost sledovat a mám i přístup k měřením, tak vím co čekat..

3) Prach..kde by se vzal..je to jako vzít karton a nůž na koberce a řezat...

4) lidi by měli být rádi, že zmizí hnusota z města a lidi dostanou práci a i vzhled města se zlepší a pokud Wassa někdy skončí, bude tady areál, který může přitáhnout nové investory. Přibude firma, která je mezinárodní a může sponzorovat i místní sportovní kluby..

Wink Wink Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Petr Zeman



Založen: 23.2.2008
Příspěvky: 131

PříspěvekZaslal: st září 23, 2015 10:23 pm    Předmět: Nooooo Citovat

Osobně si myslím, že není naškodu podívat se na věc i očima lidí z Nádražní.......Váš názor je myslím druhý extrém.
Ani jeden tam nebydlíme, takže máme přeci jenom trochu jiný pohled a odstup.
Spousta jejich obav je rozhodně na místě. Problém ovšem je, že zásadní otázky se ztrácejí v záplavě volovin typu povídání si na ulici apod...

Z čeho mám obavy já je to, že v případě problému s domy v tom lidé zůstanou sami podle scénáře : Wassa je pojištěná, městu je to jedno protože je to mezi Wassou a majiteli domů a pojišťovna s lidmi s prominutím vyjebe. Nebylo by to poprvé.

Jinak za sebe si dovolím říci, že pokud bude pravda co Wassa říká, budu jenom rád, že ten bordel zmizí a něco tu vznikne. Ale určitě by měl být brán zřetel na rizika v Nádražní a měl by pro tento případ existovat scénář řešení pro lidi, kterých se to týká.

Jinak ještě doplním :
*Kromě výše napsaného vyslovili obyvatelé souběžné ulice (podle map je to také Nádražní) obavu ze zvýšení provozu v této ulici z důvodu ucpání "Velké" Nádražní stojícími kamiony - odpovědí bylo opět tuším to, že vjezd je posunut směrem do areálu a toto by se dít nemělo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Luděk Vostrý



Založen: 10.7.2008
Příspěvky: 100

PříspěvekZaslal: čt září 24, 2015 4:57 am    Předmět: Nový Benteler ? Citovat

Jestli dobře rozumím dlouhému předchozímu textu, bude v Chrastavě postaven další Benteler... v kartonážní výrobě jsem pracoval, a je to pěknej kravál Rolling Eyes Vzhledem k vybracím vysekávacích strojů se obávám, že stavba patrové budovy je přinejmenším sporná. Zbourat památkově hodnotnou budovu je asi snaší než-li ji opravit. O estetické hodnotě nové fabriky mám vážné pochybnosti. Lze přepokládat, že časem bude kartonáž rozšířena o flexografický tisk, takže v Nádražní ulici bude vůně jako kolem Rotecu Laughing
_________________
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hanka8



Založen: 15.9.2015
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: čt září 24, 2015 9:14 am    Předmět: Citovat

petrtlach napsal:
Petr Zeman napsal:
Dobrý den
Vzhledem k tomu, že nám bylo panem starostou oznámeno, že necítí povinnost informovat o dění na večeru se starostou, protože mohl přijít každý, dovolil bych si uhrnout alespoň to co jsem si stihnul zapsat a zapamatovat z obou těchto večerů se starostou.
Předně bych chtěl poznamenat, že bych měl pod okny, stejně jako asi všichni, nejraději park. Bohužel se však jedná o areál průmyslový se soukromým vlastníkem, změna tohoto "stavu" by znamenala buď vykoupení městem nebo v případě změny úz. plánu tzv "majiteli pod zadkem" soudní při o hodnotu zmařené investice. Pokud je toto vůbec možné.

Proto bych se pokusil věci uhrnout postavit se k tomu reálně.

Během obou jednání byly vysloveny mnohé obavy, některé hůře a některé lépe argumentované. Vyjádřím-li se k některým nebude to proto, že bych měl nějaký zásadní důvod firmu Wassa hájit, ale proto, že lichá a nepodložená argumentace je dle máho názoru vždy ku škodě toho kdo ji používá a ku škodě věci jíž má sloužit.

Předně co firma zamýšlí :
-Firma počítá se zachováním cca současného půdorysu budov.
-Tyto budovy budou vyšší než současné, na minulém jednání bylo hovořeno o 13 m., na dnešním již pouze o 10 m.
-Do firmy bude jezdit cca 20 kamionů denně, dle jejího vyjádření rovnoměrně v rozmezí od 6:00-22:30
-Kamiony budou najíždět ze strany blíže k dálnici dálnice, vjezd bude umístěn 16m od silnice
-Ve firmě bude cca 200 zaměstnanců, z toho 180 výrobních dělníků.
-Velký podíl zaměstnanců budou lidé se sníženou pracovní schopností.
-Pracovat se bude ve 2 pracovních směnách, od 6:00-22:30.
-Odhad byl cca 40 osobních aut zaměstnanců na směnu, vzhledem k výše uvedenému a vzhledem k blízkosti vlakového nádraží mi toto číslo připadá reálné.
-Podařilo se mi i z jejich personálního vylomit (moc se mu nechtělo) kolik bere výrobní dělník. Kdo byl na prvním jednání to slyšel, pro ostatní to zobecním tak, že za výplatu o cca 3-4 tis vyšší jezdí mnoho lidí do Liberce.
-Z firmy nebude žádné odsávání, jedná se o tzv čistý provoz.
-Okna z haly nebudou směrem do Nádražní ulice.
-Na střeše haly nejsou plánovány žádné Velké klimatizační či rekuperační jednotky.
-Provoz má být tichý, úroveň hluku v jejich provozu je (údajně) 20dB.
-Současný areál se bude bourat pravděpodobně někdy v od června nebo července 2016


Námitky, které zazněly během obou jednání byly tyto :
(s dovolením ty nejzásadnější nechám nakonec)

-Způsob odsávání a jeho směr - žádné nebude bude to tzv. čistý provoz.
-Hlučnost provozu a jeho slyšitelnost provozu mimo halu - viz výše, 20 db na provozu.
-Dispozice areálu - bude zachován původní půdorys, do plochy za Mateřskou školkou se nic stavět nebude.
-Parkoviště pro zaměstnance v blízkosti školky - na druhém jednání bylo ukázáno jak bude školka odstíněna.
-Hluk na silnici od projíždějících aut - na druhém jednání bylo prezentováno, že areál bude na základě tohoto požadavku odsazen o 1,6m od chodníku a tento prostor bude osazen nějakou formou živého plotu, který by měl tento hluk alespoň částečně pohlcovat.
-Obavy z vibrací pocházejících z provozu - Firma argumentovala, že pracuje s papírem nikoliv s kovem a tlaky jejich strojů jsou o několik řádů níže.
-Obavy z výroby papíru a plastů - tyto materiály jsou nakupovány od externích dodavatelů, firma je pouze střihá řeže a lepí.
-Obavy ze zápachu lepidel - bylo deklarováno, že používají běžná disperzní a tavná lepidla lepidla. Na prvním jednání bylo přirovnáno k lepidlu Herkules, zápach dle vyjádření firmy nehrozí.
-Vzhled a růst areálu směrem do Lipové, obavy z narušení břehu a zničení současné zeleně - nic takového se nechystá, kromě kulivace této zeleně. Na Lipovou by (údajně) měl mít provoz zanedbatelný vliv.
-Obavy o hluk směrem do Lipové - tato odpověď je shodná s ulicí nádražní.
-Obavy o růst do pozemku za Mš - dle ujištění bude zachován původní půdorys.
-Dotaz na zachování současných budov - původně tyto chtěla firma zachovat, ale vzhledem k jejich stavu (povodně a následná ne-péče bývalých majitelů) je to věc nemožná, alespoň podle vyjádření pana Mynáře.
-Obavy ze zastínění zahrad - Dle vyjádření firmy Wassa se není čeho obávat. K tomuto bych se dovolil vyjádřit i osobně. Ze současných nejvyšších budov (Nika a Školka - ale ta je trochu odsazena od chodníku) v ulici stín nepřekračuje po celý den cca polovinu silnice - ověřoval jsem si to minulý týden cca v 17:45, kdy je slunce již hodně nízko v celé délce ulice. Slunce jde od Nové vsi směrem za Elitex. Osobně si myslím, že zrovna tento argument je typu, který zmiňuji výše a pouze odvádí pozornost od skutečých problémů. Každopádně by bylo dobré ho pořádně doložit, je-li uváděn na letácích visících po celé Chrastavě.Navíc všechny zahrady, v nádražní, které mají drátěný plot, mají za ním nasázeny keře, které stíní sami o sobě.
-Obavy, že si zaměstnanci budou cestou domů nahlas povídat obyvatelům pod okny............
-Obavy z poklesu hodnoty nemovitostí v této oblasti - nevím zda jsem to zachytil správně, ale dle vyjádření pana Mynáře není třeba mít žádné obavy, současný areál ji také nijak nezvyšuje, očekává spíše zlepšení v tomto směru. Toto samozřejmě ukáže až čas, nicméně si myslím, že v tomto směru by se mělo zapojit město a vyjednat případným postiženým eventuální kompenzace.
-Obavy ze zvýšení počtu kamionů projíždějících nádražní - bude se jednat o 20 kamionů denně ve 2 směnách (tzn 1-2 za hodinu) Zde je pochopuitelné, že lidé z nádražní citlivě vnímají každý kamion navíc a lidem mimo nádražní (včetně mne, přiznávám) to nepřipadá nijak významné. Dle vyjádření zástupců obyvatel z Nádražní jich tam jezdí dnes 100 denně.
-Na současném komínu jsou antény poskytovatelů internetu - zde bude problém, komín se bude bourat a Wassa s poskytovateli žádnou smlouvu nemá. Vzhledem k tomu, že tento dotaz byl vznesen až dnes, nebyli zástupci firmy na toto schopni odpovědět.
-Padl dotaz proč se staví ve městě a ne v nějaké průmyslové zóně - Dle vyjádření p. Mynáře chtěli raději využít stávající areál, než zastavět ornou půdu. Argument to je samozřejmě rozumný, pokud ovšem člověk nebydlí v těsném sousedství, lidé z Nádražní to pochopitelně vidí jinak.
-Obavy ze stání čekajících kamionů před domy - na základě této námitky byla vrátnice/vjezd posunuta cca o 16m směrem do areálu, aby kamiony nestály v Nádražní
-Zvýšení počtu kamionů do budoucna - dle vyjádření zástupců firmy toto nehrozí ani se to neplánuje auta prý nejezdí ani plná
-Padl též dotaz na možnost přechodu do 3-směnného provozu v budoucnosti - prý to neplánují, ve všech pobočkách jedou na 2 směny. Toto bych ovšem bral s rezervou, pokud budou mít odbyt a potřebu na 3 směny vyrábět, tak prostě na 3 směny pojedou - a kamionů bude potom 30.
-Následoval dotaz jestli kromě oněch 20-ti kamionů nebude jezdit vysoké množství dodávek a malých nákladních vozidel - údajně ne, máme jich očekávat max. 5.
Padl též dotaz, co bude s areálem pokud firma z Chrastavy odejde - Wassa chce údajně v Chrastavě podnikat dlouhodobě, kdyby chtěla odejít, nikdy by sem nešla. (Jinou odpověď myslím ani nikdo nečekal.......)

No a konečně :

-Prach, hluk a provoz během bourání areálu - dle vyjádření firmy bude tato práce předmětem výběrového řízení, jejich požadavkem a snahou (coby zadavatele) bude samozřejmě co nejmenší vliv na okolí. Zde si dovolím nikoliv názor, ale konstatování: Tento areál se dříve či později prostě bude bourat bez ohledu na Wassu, kdo se do něj kdy podíval pozorněji ví v jakém je stavu. Otázkou je pouze kdy a kdo ho bude bourat. A jakým způsobem.

Nejzávažnější obavou a nejsilnějším argumentem (alesoň dle mého názoru) jsou obavy z vibrací od silnice, způsobených projíždějícími kamiony a případného poškození povodněmi již dost poškozených domů. Obavy byly vysloveny hlavně z těch 20 kamionů denně. Zde bych si dovolil podotknout, že daleko větší riziko cítím během bourání a stavby, kdy si tato oblast bezpochyby užije své. Auta budou naložena sutí nebo st. materiálem, nikoliv papírem a bude jich určitě víc než 20 denně
Tento dotaz byl v různých podobách položen několikrát a několikrát zodpovězen, pokusím si to uhrnout.

* Dle ujištění zástupců Wassy toto nehrozí, provoz se nijak rapidně nezvýší. Odpověď se ovšem týkala těch 20-ti kamionů denně
* V případě tohoto poškození bude muset být firma bezpochyby pojištěna pro případ tohoto rizika, bylo by to řešeno jako pojistná událost.
* Lidem bylo doporučeno (myslím, že dokonce zástupci města) nechat si udělat předem posudky na dům pro případ nějakého dlouhodobého, pomalého, nenápadného a samozřejmě devastačního vlivu na jejich domy.

K tomuto bych si dovolil namítnout a současně apelovat i na zástupce města:
Statické posudky něco stojí a ne každý si ho může dovolit. Někteří lidé z těch kterých se to týká se ještě nevzpamatovali z povodní a doporučovat jim další výdaj je myslím trochu nefér. Dále bych chtěl podotknout, že i v případě pojistné události výše zmíněného typu tahá jednotlivec vždy za kratší konec než pojišťovna a proto by si i v tomto zasloužili aby za nimi někdo v případě tohoto maléru stál ještě někdo silnější.
Proto si myslím, že na toto téma by mělo proběhnout nějaké jednání Wassa+Město+pojišťovna(y) tak, aby bylo v případě nutnosti vymahatelné řádné plnění. Popř. vytvořit nějaký fond pro tyto případy. Zde si dovolím 2. dnešní podpásový argument na pana starostu a zástupce města : Pokud se našlo 500 000 / 400 000 Kč na fotbal, tak na toto se prostě najít MUSÍ(kdekoliv). Navíc obsazení tohoto areálu přinese městu nemalou částku na dani z nemovitosti.......

Závěrem bych si dovolil pouze malé vyjádření k osočení, že bych měl být na druhé straně stolu, kterého se mi dostalo :

Kdo byl na obou jednáních ví, že mnoho z výše uvedených dotazů jsem kladl já. Podíváte-li se na datum založení tohoto vlákna ve fóru, uvidíte, že jsem tyto dotazy kladl již dávno před těmito dvěmi večery se starostou.
Argumentace, že si zaměstnanci budou cestou z práce povídat mi přišla opravdu směšná, má reakce asi nejvhodnější nebyla - to přiznávám - , ale proboha je to okresní komunikace a je tam chodník po kterém se může chodit celých 24 h.
Nicméně omluvu za svůj úsměšek tímto připojuji.

Můj pohled na věc je takovýto :
Jedná se o průmyslový areál a něco v něm prostě bude. Pokud ho nevykoupí město.
Firma Wassa zatím projevuje opravdu značnou vstřícnost a snaží se komunikovat se svými budoucími sousedy. A hlavně se snaží námitky řešit. To je podle mne přinejmenším dobrý signál směrem do Chrastavy.
Souhlasím s panem starostou, že Chrastava již zažila firmy s výrazně horším přístupem a taky by je zažít ještě mohla. Proto jsem také v závěru pokládal dotaz, co Wassa udělá v případě, že se zde rozhodne nakonec nepodnikat.
Je mi jasné, že lidé v Nádražní budou bojovat do posledního dechu za to aby se zde nic nestavělo. Je to jejich právo. Mám pouze obavu co bude, pokud se jim to podaří zastavit.
Na jedné straně zde stojí Ti, kteří budou tímto areálem omezeni, či dokonce ohroženi a na druhé straně oněch 200 pracovních míst a samozřejmě zvýšení příjmů města z Daně z nem.

Závěrem doufám, že jsem neopominul nic z toho co zaznělo, případně to můžete doplnit, od toho zde forum je. Byl bych též rád aby se zde užívalo pouze věcných argumentů a diskutující se vyhnuli osobním výpadům.

Je-li tento dlouhý text nepřehledný omlouvám se, ale v okénku do něhož se do fóra přispívá to prostě není vidět.



Skvělé shrnutí. Myslím si ,že občané provádí zbytečné obavy z toho co bude...

1) vibrace z kamionů Laughing Laughing Laughing když fungovalo Bremi a Grupo . Antolin, tak provoz byl mnohem větší..Náklad kartonu neváží tolik co plechy...Mnoho let mi jezdilo před oknem tolik kamionů do Brenaldi, tak vím o čem mluvím..

2) Hluk? Více hluku dělá odvoz šrotu ze sběrny, protože kartony se tam nevyrábí, ale zpracovávají, dělají obaly - doveze se karton a "padací nůžky" oříznou karton do podoby "skládačky", kterou zaměstnanci slepí do formátu krabice, systém lepení pytliků... Celý výrobní proces u konkurence firmy Wassa mám možnost sledovat a mám i přístup k měřením, tak vím co čekat..

3) Prach..kde by se vzal..je to jako vzít karton a nůž na koberce a řezat...

4) lidi by měli být rádi, že zmizí hnusota z města a lidi dostanou práci a i vzhled města se zlepší a pokud Wassa někdy skončí, bude tady areál, který může přitáhnout nové investory. Přibude firma, která je mezinárodní a může sponzorovat i místní sportovní kluby..

Wink Wink Wink

1-2) Ano, vibrace z kamionu, u mého domu má být přímo vjezd do firmyWassa, takže to budou pro náš dům extrémní vibrace vč. hluku( zastavení, rozjíždení,....). Až to bude postavené, což se doufám nikdy nestane, tak k Vás k nám pozvu na kafe at si to poslechnete, ano? Wink
☺ ano, ze sběrny je občas hluk, neříkám, ale rozhodně šrot nevyvážej každou hodinu, tak jak budou jezdit kamiony a to číslo, že tam bude jezdit "jen 20" kamionu bude jen prvotní... Wink → Tak jak to bylo u Benteleru Wink

3) Prach budou z bourání a ze stavění, opět Vás srdečně pozvu na kafe, at si vychutnáte u nás na zahradě v létě skvělou mňamku Wink

4) Ano, ostatní lidi můžou být rádi, ale my co tam bydlíme určitě nejsme Wink A zmizí hustota z města????? Nádražní ulice je co? Pokud vím, tak tam jsou obytné domy také a je to furt město a ne průmyslová zóna... Wink A určitě budou firmy zvědavý na nějaký sponzorování vašich "sportovních" klubů....
Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

Každopádně jak píše pan Zeman, zda-li se nám občanům z Nádražní ulice povede tento projekt znemožnit.... Tak odpovím takto.... Tahle stavba už je daná a bude tam stát, protože u téhle firmy jdou nějak podivně všechny věci co se týče povoleních a tak, až moc rychle... Tzn. tam kde jsou peníze, jde všechno ... Wink Bohužel... A tím pro nás v občany v Nádražní ulici můžou zbýt jen oči pro pláč....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luděk Vostrý



Založen: 10.7.2008
Příspěvky: 100

PříspěvekZaslal: čt září 24, 2015 7:19 pm    Předmět: Logistika Citovat

Toto jste viděli a četli ?
www.wassa.eu/cz/co-nabizime-logisticke-sluzby
_________________
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Luděk Vostrý



Založen: 10.7.2008
Příspěvky: 100

PříspěvekZaslal: čt září 24, 2015 7:31 pm    Předmět: omluva a oprava Citovat

Chybička se vloudila....
www.wassa.eu/cs/co-nabizime--logisticke-sluzby
Takže ne kartonážní výroba, ale velkosklad pro logistickou firmu....
_________________
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mape



Založen: 25.7.2007
Příspěvky: 147
Bydliště: Chrastava

PříspěvekZaslal: čt září 24, 2015 10:00 pm    Předmět: Re: omluva a oprava Citovat

Dobrý den,

už mi to nedá a musím reagovat na to co tady čtu. Nechci nijak hodnotit to jakým způsobem to či ono ovlivní, nebo neovlivní situaci v Nádražní ulici. Ale co mi přijde divné je způsob jakým sami sebe udržujete ve stavu kdy věříte nepodloženým informacím typu jedna paní povídal, případně si vybíráte jen ty informace, které se vám zrovna hodí.

Například:
Logistický sklad místo výroby obalů.
Pan Vostrý uvedl odkaz: www.wassa.eu/cs/co-nabizime--logisticke-sluzby
Zapomněl už ale napsat, že hned vedle je odkaz jiný: http://www.wassa.eu/cs/co-nabizime--vyroba-obalu
Jak tedy přišel na to, že zrovna v Nádražní bude sklad???

Nebo:
citace:
...je to furt město a ne průmyslová zóna...

Prostým pohledem do územního plánu města http://www.chrastava.cz/uzemniplan/uprava/hlavni-vykres.pdf zjistíte, že se jedná o "Plochy výroby a skladování", tedy stejného typu jako Benteler, nebo bývalý Elitex.

Nebo:
citace:
Sice v novinách psali, že tam bude jezdit "jen 20" kamionů denně, ale ke mě se dostala informace a dvojnásobku

Tohle se tady objevilo několikrát, ale ani jednou odkud ta informace o dvojnásobku je

A takhle by se dalo pokračovat dál ...

Nebydlím nikde blízko Nádražní ulice a tak se mě to přímo netýká, ale dovolil bych si doporučit soustředit se spíše na věci, které jsou reálné a podložené. Snažit se vyjednat si dostatečné záruky a případně kompromisy, jak na firmě jako takové, tak i na Městě (například s umístěním vjezdu, kdy mi posunutí vrátnice do zcela jiného místa přijde jako reálné, vzhledem k fázi v jaké projekt je) a ne házet kolem sebe jedovaté poznámky typu:
citace:
Tahle stavba už je daná a bude tam stát, protože u téhle firmy jdou nějak podivně všechny věci co se týče povoleních a tak, až moc rychle... Tzn. tam kde jsou peníze, jde všechno ...
, které jak předpokládám není čím podložit Sad

Petr Mácha ml.

PS: Pane Zemane skvělé shrnutí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Luděk Vostrý



Založen: 10.7.2008
Příspěvky: 100

PříspěvekZaslal: pá září 25, 2015 6:53 am    Předmět: Sklad Citovat

Jak jsem přišel na to, že v Nádražní bude sklad ? No jednoduše selským rozumem. Jak s kartonážní výrobou, tak s podobným skladem jsem měl co do činění. Kartonážní vyrážecí stroje jsou těžké a mají "rytmické" vybrace. Jejich umístění v patře by vyžadovalo značně bytelnou stavbu. Takže k čemu se hodí 10 - 15 m vysoká budova ? Ideální na velkosklad. A bude-li se dařit, nastane tří směnný, či ještě lépe, nepřetržtý provoz. Firma Wassa se chlubí svou "expresností", takže budou pracovat ať je noc či neděle Laughing
_________________
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Mape



Založen: 25.7.2007
Příspěvky: 147
Bydliště: Chrastava

PříspěvekZaslal: pá září 25, 2015 9:32 am    Předmět: Re: Sklad Citovat

Jinýmy slovy ... křišťálová koule Sad
Zbytečně plašíte lidi. Výrazně jednodušší a lepší způsob mi přijde využít nabídky prohlídky jiného provozu a zeptat se odpovědných lidí na místě. Pak budete alespoň vědět na čem jste a nebudete muset vymýšlet konspirační teorie.

Luděk Vostrý napsal:
Jak jsem přišel na to, že v Nádražní bude sklad ? No jednoduše selským rozumem. Jak s kartonážní výrobou, tak s podobným skladem jsem měl co do činění. Kartonážní vyrážecí stroje jsou těžké a mají "rytmické" vybrace. Jejich umístění v patře by vyžadovalo značně bytelnou stavbu. Takže k čemu se hodí 10 - 15 m vysoká budova ? Ideální na velkosklad. A bude-li se dařit, nastane tří směnný, či ještě lépe, nepřetržtý provoz. Firma Wassa se chlubí svou "expresností", takže budou pracovat ať je noc či neděle Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Luděk Vostrý



Založen: 10.7.2008
Příspěvky: 100

PříspěvekZaslal: pá září 25, 2015 1:12 pm    Předmět: Železniční přípojka Citovat

... no tak dobře Embarassed ..kdysi jsem kdesi četl, že za první republiky ? musela mít každá fabrika v České republice železniční přípojku.. což se v údolí řeky Jeřice až tak žel nepovedlo... což jít touto cestou ?
_________________
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michael Canov



Založen: 2.4.2007
Příspěvky: 1733

PříspěvekZaslal: pá září 25, 2015 2:11 pm    Předmět: To: všichni zájemci a diskutující Citovat

Reportáž Tv Chrastava z druhého setkání firmy Wassa s občany je na adrese https://www.youtube.com/watch?v=uv005Ag1zzk&feature=youtu.be . Kompletní nesestřihaný záznam a další informace jsou v článku na adrese http://www.chrastava.cz/2015/wassac.htm .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Petr Zeman



Založen: 23.2.2008
Příspěvky: 131

PříspěvekZaslal: pá září 25, 2015 8:03 pm    Předmět: Něco z Bělé pod Kozákovem...... Citovat

Včera jsem zvednul telefon a zeptal se v Bělé pod Kozákovem na zkušenosti s firmou Wassa. Hovořil jsem s p. starostou panem Votrubcem.
Ve zkratce :

*Jedná se o firmu, která plní sliby.
*Postaví co slíbí.
*V Bělé by rádi rozšiřovali, ale není kam. (proto jdou do Chrastavy, zde toho prostoru na rozšiřování v budoucnu také moc nebude)
*S kamiony žádný velký problém není, jezdí jich prý tak cca 5 denně
*Pracují na 2 směny, občas postaví i 3. směnu.
*Vyrábí-li 3. směna, tak se samozřejmě v noci i nakládá
*Z provozu nejsou žádné exhalace ani hluk. Vyjímkou jsou ještěrky jezdící na dvoře - toto by měl být rozhodně podnět pro jednání......
*V Bělé proběhlo přibližně to samé co se chystá v Chrastavě, tzn zbourání kravínů a na jejich základech stavba hal. Během bourání a stavby samozřejmě hluk a prach byl, ale dle vyjádření pana starosty se nedělo nic, co by nějak vybočovalo z obvyklého normálu (v rámci této činnosti samozřejmě)
*Během bourání i stavby byl prý vcelku pořádek, firmy po sobě uklízely. V ojedinělých případech je museli upozornit na nutnost uklidit např na komunikacích.
*Je tam zaměstnáno cca 30 zaměstnaců (dle odhadu pana starosty). Z Bělé minimum, většinou prý jsou odjinud. Je to tam coby chráněná dílna
*V minulosti řešili problémy s divokým parkováním zaměstnanců.
*Ve firmě a jejím bezprostředním okolí je pořádek - toto p. Votrubec zdůraznil !
*Co se týká nějakého sponzoringu nelze čekat žádné zázraky. (To se dá očekávat, je to firma vyrábějící obaly, tzn na dně "potravního řetězce" v rámci průmyslu. Majitele hodnotí jako tvrdého byznysmena, který to má dobře spočítané.
*Dle pana Votrubce je to ideální firma, o které vůbec neví - doslova.

Nemohu nikterak zaručit, že jsou tyto informace objektivní, neznám vztahy a vazby mezi Bělou,starostou a Wassou, prodávám jak jsem koupil. Prostě jsem včera zvednul telefon a ptal se, nechť si z toho každý vezme co chce......
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Pavel Štekl



Založen: 26.11.2011
Příspěvky: 36

PříspěvekZaslal: so září 26, 2015 11:14 am    Předmět: Wassa v Chrastavě Citovat

Dobrý den, fandím firmě WASSA a především Chrastavě, aby se záměr vydařil, je to po dlouhé době firma, která nám z Chrastavy spolu s pracovními místy neutíká, ale naopak k nám přijde. Samozřejmě by se mi líbilo víc, kdyby se objevil nějaký miliardář a vystavěl tam krásnou novou čtvrť pro lidi, ale to se bohužel nestane, takže nám zbývá buď dál trpět chátrající areál z konce 19. století s čím dál pochybnějšími způsoby využití, anebo se můžeme těšit na moderní výrobní závod, kde by mohlo najít práci plno chrastavských lidí, a věřím, že především žen. Mohou tak zůstat v Chrastavě blíže svým dětem ve školkách a školách a nemusí dojíždět do Liberce apod. Držím palce!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra Chrastava -> Naše město Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Další
Strana 2 z 8

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Český překlad phpBB Czech - www.phpbbcz.com