Ústavní soud rozhodl…. no a co?… Zešílelo ministerstvo?    

 Okno se starostou

video TV Chrastava

Občané mohou brblat, dokonce politici mohou brblat, ale žádný, zdůrazňuji žádný správní orgán nesmí nikdy za žádných okolností zpochybnit nálezy a rozhodnutí Ústavního soudu. To je základní mantrou právního státu.

Ve věci hazardu naše město slavně zvítězilo u Ústavního soudu v červnu 2011. Ústavní soud se vyslovil, že obce mají právo hazard regulovat. Explicitně (bod 52) nám dokonce schválil, že způsob jak jsme to učinili my, tj. vyjmenovali čtyři místa, kde automaty mohou být, je v pořádku. Bylo to obsaženo ve dvou vyhláškách 4/2009 a 5/2009. My jsme tyto vyhlášky v souladu s následným podrobnějším členěním hazardu v zákoně sloučili v jednu č. 3/2011. Ministerstvo vnitra nám tehdy tuto sloučenou vyhlášku pochválilo. Jak také jinak, principy zde uvedené, byly přeci požehnány Ústavním soudem.

Jenže, uplynulo 5 let, píše se rok 2016 a to samé Ministerstvo vnitra o té samé vyhlášce píše ve smyslu: „Zdůvodněte proč v té vaší vyhlášce tam ano a jinde ne a zdůvodněte, proč vůbec. A když se nám vaše zdůvodnění nebude líbit, rozhodneme, že jednáte nezákonně, že jednáte diskriminačně a netransparentně a narušujete hospodářskou soutěž.“

Odmítám Ministerstvu cokoli zdůvodňovat. Naší věcí se zabýval Ústavní soud a ten rozhodl, že konáme oprávněně a v souladu s Ústavou. TEČKA. Nikdo, žádný správní orgán a ani žádné ministerstvo nemá žádného oprávnění posuzovat to, co jednou provždy posvětil Ústavní soud, žádat zdůvodňování a dokonce vyhrožovat nezákonností. Ten, kdo tak činí, a Ministerstvo vnitra tak činí, podkopává samotné principy právního státu.


                                                              O co jde? Boj o hazard se spirálou vrací zpět

Jakoby se vrátil boj o hazard o sedm let zpět do roku 2009, kdy pod rouškou povinnosti prokázání důvodnosti jednotlivých požadovaných omezení, nebylo možno žádnou regulaci zavést. Ať jsme se snažili – marně – prokázat důvodnost sebevíc (příklad zde). Právě tomu učinil přítrž Ústavní soud. A to evidentně vadí, lze to parafrázovat takto: „je třeba nález Ústavního soudu v případě Chrastava totálně ignorovat a donutit Chrastavu, aby poslouchala nás a ne nějaký Ústavní soud, aby prokazovala, že je nediskriminační, transparentní a že nenarušuje hospodářskou soutěž. A to se dá prokázat jedině tak, že se hazard regulovat nebude. A když se nám podrobí město, které řešil Ústavní soud, budou se nám muset podrobit všichni.

V Chrastavě dne 06.04.2016 Michael Canov, starosta


18.03.2016 Žádost  Ministerstva vnitra
05.04.2016 Stanovisko města Chrastava

14.06.2011 Ústavní soud ve věci Chrastava Pl. ÚS 29/10   

OZV č. 5/2009 http://www.chrastava.com/starosta/vyhl-09-05.pdf (ve znění nálezu Pl. 29/10)
OZV č. 4/2009 http://www.chrastava.cz/muinfo/vyhl/vy0904.pdf
a naproti tomu
OZV č. 3/2011 http://www.chrastava.cz/muinfo/vyhl/vyhl-11-3.pdf
OZV č. 8/2011 http://www.chrastava.cz/muinfo/vyhl/vyhl-11-8.pdf