Krajský úřad zrušil i potřetí demolici
Kováku

Tv Chrastava
Krajský úřad, odbor územního plánování a stavebního
úřadu, jako odvolací orgán i
potřetí zrušil rozhodnutí o demolici Kováku vydaného OVÚS
Chrastava.
Odvolací orgán sice uznal, že citace (str. 6 dole) „…je nutné celkově uvést,
že je zcela nepochybné, že objekt ubytovny je celkově ve velmi špatném
technickém stavu“, ale je přesvědčen, že by stačilo odstranit závadné části
tzn. výplňové zdivo (obvodový plášť) a nechat kostru, citace (str. 6, 2. odst.):
„..odstranění v žádném případě neznamená nutnost odstranění celé stavby jako
takové. A to z toho důvodu, že i po odstranění těchto závadných částí v území
zůstane vlastní základní skelet stavby jako takové, který lze dále využít.“
K tomu lze jen hořce poznamenat, že představa kostry Kováku coby základu nové
stavby není vtip roku, ale opravdová představa odvolacího orgánu.
Odvolací orgán se nesčetněkrát ve svém rozhodnutí ohání zákonem, přitom však
přiznává, že § 129(1) a) stavebního zákona, který zní: „Stavební úřad nařídí
odstranění stavby vlastníku stavby, která svým závadným stavem ohrožuje život
nebo zdraví osob nebo zvířat…a její vlastník přes rozhodnutí stavebního úřadu ve
stanovené lhůtě neodstranil závadný stav stavby“, dle kterého rozhodl
chrastavský stavební úřad, (viz str. 11, 2. odst.) běžně neuplatňuje (má pozn.
čti: on nikdy) a nemá s ním velké zkušenosti (má pozn. čti: on žádné) a
suverénně jeho znění pokrucuje, když si dovolí napsat takovou perlu, že citace
(str. 9 uprostřed) „…nepostačuje jen „ohrožení života a zdraví osob“, ale je
současně nutné, aby byl v případě konkrétní stavby zjištěn a náležitě dokladován
„závadný stav stavby“. Působí to tím neuvěřitelněji, že samotný odvolací
orgán již sám v roce 2012 ve svém tehdejším rozhodnutí opakovaně
konstatoval, že stav výplní v oknech a neomezený přístup k
stavbě jednoznačně ohrožuje životy a zdraví a sám velmi dobře ví, že majitel od
těch časů nic neopravil, naopak budova jen a jen chátrala. A je přímo
neuvěřitelné, jak odvolací orgán chce napravit to, že majitel za ta léta nikdy
žádnou závadu neopravil a neopraví. Po uplynutí všech lhůt k vyjádření dne 2.
prosince 2016, jak sám uvádí v rozhodnutí, citace (str. 3 uprostřed): „…vyzval
odvolavatele k podání informace o provedených či prováděných prací, na kterou
odvolavatel reagoval dopisem ze dne 6.12.2016 a dopisem ze dne 22.12.2016.“
A protože mu odvolavatel sdělil, že se začala odklízet nahromaděná stavební suť
a opravovat střecha (viz str. 7 dole a str. 11), byl odvolací orgán spokojen. Co
na tom, že veškeré opravy spočívaly v přivezení nízkého kontejneru před
vánocemi, který je u Kováku od té doby do psaní tohoto článku zcela prázdný.
Odvolací orgán se v závěru svého rozhodnutí (str. 12 dolní polovina) rozčílil na
město Chrastava, co si to dovolujeme se do věci míchat, když nám do toho
prakticky nic není, že jako účastník řízení se můžeme domáhat jen omezení imisí
apod. při odstraňování stavby (pokud by nastalo) a že (viz str. 6 konec třetího
odst. odzdola) citace: „převážná část bezprostředního okolí ubytovny tedy
není veřejným prostorem, nýbrž soukromým vlastnictvím fyzické osoby“.
Poněkud zde odvolací orgán pozapomněl, že dle definice § 34 zákona o obcích „veřejným
prostranstvím jsou všechna náměstí, ulice, tržiště, chodníky, veřejná zeleň,
parky a další prostory přístupné každému bez omezení, tedy sloužící obecnému
užívání, a to bez ohledu na vlastnictví k tomuto prostoru“ je nechráněný
prostor okolí Kováku přes pravomocné několik let staré rozhodnutí stavebního
úřadu (potvrzené odvolacím orgánem) zcela nezabezpečeno a stejně tak je
nezabezpečen vstup osob do objektu. A tak dokud bude Kovák představovat
nebezpečí ohrožení života a zdraví pro všechny občany (nejen) Chrastavy, kteří
se mu vyskytnou nablízku či dokonce do objektu vlezou (především děti), bude se
snažit město konat vše co je v jeho silách, aby tento zcela neudržitelný stav
skončil.
Nejsme v akademické pozici pracovníků odvolacího orgánu, kteří dle našich
vědomostí v objektu nikdy nebyli a zřejmě ho ani nikdy na vlastní oči neviděli.
Proto podáme jako účastník řízení žalobu k příslušnému soudu na zrušení
posledního rozhodnutí odvolacího orgánu. Jinou možnost konání v současné situaci
ani nemáme.
V Chrastavě dne 02.01.2017 Michael Canov, starosta města Chrastava
Správní úkony
30.12.2016
Rozhodnutí odvolacího orgánu o zrušení třetího rozhodnutí o demolici
25.10.2016
Vyjádření účastníka řízení města Chrastava včetně
doplnění ze dne 27.10.2016
21.10.2016
Výzva odvolacího orgánu účastníkům řízení k vyjádření před rozhodnutím
23.06.2016
Třetí rozhodnutí stavebního úřadu o demolici
04.12.2015
Rozhodnutí odvolacího orgánu o zrušení druhého rozhodnutí o demolici
05.08.2015
Druhé rozhodnutí stavebního úřadu o demolici
10.03.2014
Rozhodnutí odvolacího orgánu o zrušení prvního rozhodnutí o demolici
03.01.2014
První rozhodnutí stavebního úřadu o demolici
19.10.2012
Potvrzení odvolacího orgánu o nutných zabezpečovacích pracech
(pozn.: učiněno z důvodu ohrožení životů a zdraví, dodnes nebylo nic z nařízení
realizováno)
01.06.2012
Nařízení stavebního úřadu o nutných zabezpečovacích pracech
Články související na tomto webu:
27.10.2016
Sisyfovský boj o demolici Kováku (Tv
Chrastava)
07.01.2014 Kovák – 4 roky
poté – půjde k zemi?
13.01.2010 Kovák
– 2010 - finito! A nebo ne?
Média:
19.11.2016
článek Liberecký deník
14.11.2016
reportáž České televize (i
zde)
17.03.2016
reportáž České televize
17.02.2014
článek Liberecký deník
31.01.2014
článek 5plus2
09.01.2010
článek iDNES
07.01.2010
reportáž České televize
07.01.2010
reportáž Českého rozhlasu
22.11.2005
reportáž televize Genus
21.11.2005
reportáž České televize